Zobacz także:
Uzależnij się od zdrowia. Uwolnij od tytoniu.
12-06-2017
Uzależnij się od zdrowia. Uwolnij od tytoniu.
 
Każdy dzień jest dobry, aby postanowić o uwolnieniu się od uzależnienia, jakim jest palenie tytoniu. Jednakże przypadająca w tym roku 30. rocznica ustanowienia międzynarodowego święta „Dzień Bez Papierosa” jest doskonałą okazją do zerwania z tym niezdrowym nawykiem. Dlatego też PKN ORLEN przy współpracy z Grupą SAPR uruchomił antynikotynową kampanię społeczną w trosce o swoich pracowników. Pomysł jest także kontynuowany wśród mieszkańców Płocka. Dla  zainteresowanych przygotowano badania, warsztat motywacyjny oraz konkurs z nagrodami.
 
Celem kampanii społecznej „Uzależnieni od zdrowia. Wolni od tytoniu” jest zachęcenie jak największej grupy osób palących do zamiany szkodliwych nawyków na dobre i zainteresowanie się zdrowym trybem życia. Kampania społeczna wspierająca decyzję o zerwaniu z paleniem tytoniu została zainicjowana przez Koncern wśród pracowników 31 maja i przypadającą w tym roku okrągłą 30. rocznicę ustanowienia przez Światową Organizację Zdrowia „Dnia Bez Papierosa”.
 
O wpływie palenia na zdrowie i metodzie na zerwanie z tym nałogiem, edukację prowadził zespół ekspertów podczas Dni Chemika. Pod okiem kierownika Uniwersyteckiej Poradni Leczenia Zespołu Uzależnienia od Tytoniu, specjaliści udzielili ponad pół tysiąca porad i przebadali smokerlizerem, czyli miernikiem tlenku węgla, około dwustu osób. Dodatkowo udzielono także około trzydziestu pogłębionych konsultacji lekarskich.
 
Kampania „Uzależnieni od zdrowia. Wolni od tytoniu” jest skierowana nie tylko do osób palących tytoń, ale także do osób niepalących, które mogą być wsparciem dla członków swoich rodzin i kolegów palących papierosy.
 
Zaproszenia do wzięcia udziału w kampanii, materiały informacyjne oraz polskie jabłka, które są symbolem zdrowego trybu życia zostaną rozdane na terenie Płocka 12 czerwca.
W ramach  kampanii społecznej zaplanowano szereg działań. Powstała już strona internetowa www.wolniodtytoniu.pl, na której zamieszczono wartościowe informacje na temat szkodliwych skutków palenia i procesu jego rzucenia. Na stronie udostępniono także bezpłatne i anonimowe testy, dzięki którym osoby palące tytoń mogą sprawdzić poziom swojego uzależniania od nikotyny oraz poziom motywacji do zaprzestania palenia. W ramach kampanii  zaplanowano także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami oraz spotkanie z ekspertami. Głównym celem spotkania będzie nie tylko wsparcie osób w procesie rzucenia palenia, ale także otrzymanie konkretnych sugestii jak opracować swój indywidualny plan zerwania z nałogiem. 
 
Jak podaje Ministerstwo Zdrowia, palenie tytoniu to jeden z najbardziej szkodliwych dla naszego zdrowia nałogów. W Polsce z powodu palenia tytoniu umiera ok. 60 tys. ludzi rocznie - to 15 razy więcej niż ginie w wypadkach samochodowych. Jeśli porównamy tę liczbę do populacji miasta, będzie to liczba odpowiadająca ponad połowie mieszkańców Płocka. Statystyki wskazują, że 90% zachorowań na raka płuca spowodowanych jest paleniem tytoniu. Co roku z powodu biernego palenia umiera także 2 tysiące osób (dane: http://www.mz.gov.pl/zdrowie-i-profilaktyka/uzaleznienia/tyton/palenie-tytoniu-w-liczbach/).
 
Partnerem merytorycznym kampanii „Uzależnieni od zdrowia. Wolni od tytoniu” jest Grupa SAPR, która wspiera organizacje w programach zmiany społecznej i budowaniu świadomości. Jest także współorganizatorem kilku kampanii antynikotynowych w tym m.in. LOKAL BEZ PAPIEROSA, której celem była ochrona klientów przed biernym paleniem. Akcja przyczyniła się do zmiany ustawy o negatywnych skutkach palenia tytoniu i do wprowadzenia zakazu palenia w miejscach publicznych w 2010 r. Pozostałe kampanie to także:
-  PALENIE JEST SŁABE – projekt skierowana do gimnazjalistów
- NIE PAL PRZY DZIECKU – kampania stanowiąca odpowiedź na alarmujące statystyki pokazujące narażenie dzieci na bierne palenie
 
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na dedykowaną kampanii stronę internetową: www.wolniodtytoniu.pl, gdzie znajduje się więcej informacji w tej tematyce.

Wróć do poprzedniej strony

 

 ​

 ​

​​​​​
 

NASZE MARKI