MARKETING I KOMUNIKACJA

Pytać, pytać i jeszcze raz pytać

Michał Kos


Moim zadaniem jest pokazanie jak bardzo – jako ORLEN – jesteśmy obecni w życiu ludzi, nawet jeśli nie zdają sobie z tego sprawy. Nie każdy wie, że gdy leci na wakacje, jego samolot najprawdopodobniej zatankowany jest paliwem ORLENU. Albo że gdy wyląduje, nawet na tak odległym krańcu świata jak Wyspy Samoa, będzie stąpać po asfalcie z ORLENU.

W obszarze komunikacji w Zespole Digital PR odpowiadam za strategię komunikacji w mediach społecznościowych. Praca w komunikacji daje możliwość obcowania z bardzo różnorodną tematyką. Ze względu na olbrzymią skalę działania Koncernu i różnorodność prowadzonych projektów – jesteśmy obecni w życiu wielu osób, nawet jeśli nie zdają sobie z tego sprawy. Dążę, aby w ciekawy i przystępny dla przeciętnego odbiorcy sposób mówić w mediach społecznościowych o skomplikowanych tematach biznesowych związanych z działalnością ORLENU.

Komunikując się z rynkiem sięgamy po różnorodne narzędzia: od reklamy i promocji sprzedaży, przez sponsoring i eventy, po nowoczesne narzędzia komunikacji on-line. Duży nacisk kładziemy na budowanie silnych relacji z klientami, społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) oraz o dbanie o markę ORLEN jako markę dobrego pracodawcy. Zajmujemy się także komunikacją z opinią publiczną za pośrednictwem środków masowego przekazu, komunikacją z pracownikami wewnątrz całej Grupy Kapitałowej, informacją dla uczestników rynku kapitałowego oraz wsparciem społeczności lokalnych i działalnością dobroczynną.

Najważniejsza lekcja, jaką wyniosłem z dotychczasowej pracy? Pytać, pytać i jeszcze raz pytać. I to, że nie ma głupich pytań. Jeśli coś jest niejasne dla mnie, to z pewnością takie będzie także dla naszych odbiorców. Dlatego lepiej zapytać kilka razy za dużo, niż o raz za mało. Myślę, że ta wiedza, którą uzyskuję pozwala nam budować ciekawą opowieść o ORLENIE.

Michał Kos Zespół digital PR

Media społecznościowe są dla wielu osób pierwszym źródłem informacji, a z Facebooka czy Twittera korzystają miliardy ludzi na całym świecie. To bardzo wygodne narzędzia, bo pozwalają komunikować się z odbiorcami bezpośrednio i budować dokładnie taki przekaz, jaki chcemy. Także naszą strategię ORLEN 2030 ogłosiliśmy właśnie w mediach społecznościowych, a łączny zasięg wszystkich naszych komunikatów to prawie 3 miliony. Uważam, że nie ma dziś lepszego narzędzia do komunikacji niż właśnie media społecznościowe. 

Dlaczego ORLEN?

Praca w PKN ORLEN pozwoliła mi na wyspecjalizowaniu się w sektorze energetyczno-paliwowym. Dobre rozumienie tego bardzo złożonego sektora daje duże poczucie satysfakcji zawodowej. Ponadto... jeszcze sporo dużych wyzwań przed nami, także tematów do komunikacji z pewnością nie zabraknie.

Jako ambasador

Chciałbym opowiedzieć o tym, jak tworzy się politykę komunikacyjną dużego koncernu, o zasadach i wyzwaniach związanych ze skuteczną komunikacją, o trendach w komunikacji, o komunikacji dużych projektów biznesowych czy sponsoringowych, generalnie o biznesie PKN ORLEN na poziomie zaawansowania poniżej analityka giełdowego.