26.04.2007

ORLEN Team w rajdzie Sardynii

Motocykliści ORLEN Team, Jacek Czachor i Marek Dąbrowski wystartują w rozpoczynającym się 1 maja rajdzie Sardynii. Jest on jednocześnie drugą eliminacją do Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych.

Rajd składa się z pięciu odcinków specjalnych i liczy ponad 1400 km, a cała trasa przejazdu poprowadzona została przez niezwykle malownicze tereny. Rajd Sardynii specyfiką przypomina wyścig Enduro z dużą ilością krętych górskich szlaków, leśnych ścieżek oraz trudnych przepraw przez wodę. Podczas rajdu po raz kolejny będziemy mieli możliwość śledzenia zmagań czołówki światowej motocyklistów. Swój udział zapowiedziały team-y fabryczne Repsol i Gauloises na czele z Marcem Coma i Davidem Casteu oraz zespół głównego rywala Jacka Czachora w klasie do 450 c.c. - Włocha Oscara Polli. Obydwaj zawodnicy walczą o jak największą ilość punktów w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata. Dla zawodników ORLEN Team-u będzie to drugi tegoroczny występ w eliminacjach do MŚ. Po dobrze przejechanym rajdzie Tunezji kapitan zespołu Jacek Czachor zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji generalnej MŚ w klasie 450 c.c. ze stratą dwóch punktów do drugiego wyżej już wspomnianego Oscara Polli. Natomiast Marek Dąbrowski zajmuje w tej chwili szóstą pozycję w klasie +450 c.c. i zamierza walczyć o miejsce w pierwszej trójce.

Ze względu na specyfikę rajdu oraz ukształtowanie terenu Polacy wystartują na nowych, lżejszych motocyklach Enduro. Jacek pojedzie na KTM EXC 450 c.c. natomiast Dąbrowski na KTM EXC 525 c.c. Pozwoli to zawodnikom na bardziej efektywną i łatwiejszą jazdę po krętych i wąskich trasach odcinków specjalnych.

JACEK CZACHOR: Rajd Sardynii to przede wszystkim zupełnie inny rodzaj terenu niż podczas rajdów pustynnych. Odcinki specjalne są bardzo kręte, wąskie i trudne technicznie. W ubiegłym roku wystartowałem tu na motocyklu „damarowym”, znacznie większym i cięższym o prawie 50 kg. Przejazd po tym terenie był istną męczarnią. Dlatego też postanowiliśmy z Markiem wystartować na nowych lżejszych i bardziej zwrotnych motocyklach enduro. Ułatwi to nam ściganie się z czołówką zawodników rajdu, ponieważ naszym głównym celem jest zdobycie jak największej ilości punktów do klasyfikacji Mistrzostw Świata. Nie znamy jeszcze dokładnej listy startowej, ale mogę przypuszczać że moim głównym rywalem w klasie 450 c.c. będzie Oscar Polli, do którego tracę jedynie dwa punkty w klasyfikacji. Będę się starał pokonać go podczas tego rajdu, chociaż może to być niezwykle trudne. W końcu Oscar jest włochem i można powiedzieć że startuje w domu przed swoimi kibicami.

MAREK DĄBROWSKI: W radzie Sardynii będę startował po raz pierwszy. Ze względu na specyfikę terenu również po raz pierwszy wystartuję na nowym mniejszym motocyklu KTM 525 c.c. Rajd ten jest dla mnie sporą niewiadomą, a już wiem że będę ścigał się z czołówką zawodników fabrycznych. Nie miej jednak w rajdach enduro stratowałem przez wiele lat odnosząc liczne sukcesy, dlatego też jestem bardzo optymistycznie nastawiony i myślę, że uda mi się powalczyć o wysoką ilość punktów do MŚ.

Zapraszamy do śledzenia zmagań zawodników ORLEN TEAM-u podczas Rajdu Sardynii na stronie www.orlenteam.pl

1.05

Prolog Rajdu – Lido Di Camaiore (Włochy)

2.05

1 etap Olbia – Gavoi 316 km (Sardynia)

3.05

2 etap Gavoi – Oristano 308 km (Sardynia)

4.05

3 etap Oristano – Villanovaforru 225 km (Sardynia)

5.05

4 etap Villanovaforru – Tortoli 367 km (Sardynia)

6.05

5 etap Tortoli – Tortoli 216 km (Sardynia)