ORLEN MONSTER JAM w finale Golden Arrow
Flagowy projekt Biura Marketingu PKN ORLEN w 2009 roku - event ORLEN Monster Jam znalazł się w gronie finalistów konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow w kategorii event marketing.
Konkurentami projektu ORLEN Monster Jam są Campari - gra wstępna, Tyska Wielka Flaga Kibica oraz Fan Park UEFA 2008.
PKN ORLEN po raz pierwszy zorganizował w Polsce starcie najpotężniejszych pojazdów sportowych na świecie w ramach legendarnych zawodów Monster Jam. W tym bezprecedensowym wydarzeniu wzięło udział 10 najlepszych zespołów z USA., m.in.: El Toro Loco, Grave Digger, Maximum Destruction czy team Pastrana 199. Na starcie w Chorzowie pojawiła się również futurystyczna ekipa Batmana.
Rywalizacja w zawodach Monster Jam odbywała się tradycyjnie na specjalnie skonstruowanych pojazdach - półciężarówkach Monster Truck. Charakterystyczne olbrzymie koła i półtora tysiąca koni mechanicznych pod maską to najkrótsza charakterystyka tych ekstremalnych pojazdów.
Podczas polskiej odsłony ORLEN Monster Jam zostały rozegrane dwie konkurencje. Emocjonujący wyścig równoległy oraz freestyle, czyli 90 sekund miażdżenia wraków i potężnych skoków z ziemnych ramp. W przerwie igrali z grawitacją zawodnicy FMX (Freestyle MotoCross) z grupy fmx4ever.
- ORLEN Monster Jam był inauguracją długofalowego projektu ORLEN Power Inspiration skierowanego do fanów sportów ekstremalnych, motoryzacji i dobrej zabawy. Ogromny sukces tej imprezy inspiruje nas do realizacji kolejnych pełnych energii przedsięwzięć, które dostarczą wspaniałym polskim kibicom niezapomnianych przeżyć. - powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.
Przygotowania do zawodów rozpoczęto we wrześniu ubiegłego roku i trwały nieprzerwanie prawie przez dziewięć miesięcy. Zawody ORLEN Monster Jam realizował międzynarodowy, dedykowany zespół około 30 osób, których pracę koordynowała agencja LIVE, producent wydarzenia. Bezpośrednio przed zawodami na Stadionie Śląskim pracowało ponadto 300 specjalistów różnych branż.
W tegorocznym konkursie o złotą strzałę ubiegają się 153 projekty, zgłoszone w 13 kategoriach. Konkurs organizowany jest od czterech lat przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i VFP Communications - wydawca czasopisma branżowego Media&Marketing.
W skład 15-osobowej komisji oceniającej projekty wchodzą zarówno dyrektorze marketingu, m.in. firm Puma, Google, BZ WBK), jak i przedstawiciele agencji zrzeszonych w SMB, takich jak Saatchi&Saatchi, czy Tequila.
Obrady Jury odbędą się 15 czerwca, natomiast ceremonia rozdania nagród nastąpi 26 czerwca w trakcie uroczystej gali w Fabryce Trzciny.
Biuro Prasowe