26.10.2010

Srebrna statuetka EFFIE dla PKN ORLEN

Kampania Stop Cafe została nagrodzona w polskiej edycji jednego z najważniejszych konkursów marketingowych na świecie - EFFIE 2010.  
Srebrna statuetka EFFIE Awards została przyznana PKN ORLEN za najbardziej efektywny program komunikacji w kategorii Retail.

Główny przekaz kampanii promującej markę Stop Cafe bazował na wyjątkowym smaku i aromacie kawy oferowanej w kawiarenkach przy stacjach ORLEN. W komunikacji zwracano uwagę na  wysoką jakość kawy przygotowywanej z najlepszych ziaren w najwyższej jakości ekspresach.  Podkreślano również, że kawa oferowana w Stop Cafe posiada certyfikat Fair Trade.

Kampania Stop Cafe została zrealizowana w I kwartale 2009 r. W ramach promocji „Zapraszamy - My stawiamy” zakupy produktów oraz usług pozapaliwowych były premiowane kubkiem aromatycznej kawy. Komunikację akcji promocyjnej wsparto kampanią medialną z wykorzystaniem reklamy telewizyjnej i spotów radiowych, a także ogłoszeń prasowych i billboardów. Użyto także niestandardowych nośników reklamowych – w 12 miastach Polski jeździły taksówki, które na dachu miały przymocowany wielki kubek kawy, zaś do dyspozycji klientów oddany został nowoczesny serwis internetowy www.stopcafe.pl.

Nagroda EFFIE oraz wyniki kampanii pokazują, że przyjęta strategia komunikacji okazała się strzałem w dziesiątkę. Osiągnięte efekty znacząco przekroczyły założenia postawione przed kampanią i pozwoliły PKN ORLEN na wejście do grona dostawców najwyższej jakości usług gastronomicznych w branży paliwowej.

- Nagroda tej klasy utwierdza nas w przekonaniu, że przyjęliśmy właściwy kierunek nie tylko w komunikacji marketingowej, ale w rozwoju całego segmentu detalicznego. Ubiegłoroczne wyniki sprzedaży, wykazujące 7-procentowy wzrost wolumenu, odzwierciedlają zaufanie klientów do marki ORLEN i związanej z nią oferty. Kampania Stop Cafe pokazująca atmosferę i standard obsługi na naszych stacjach niewątpliwie pomogła to zaufanie wzmocnić - powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Konkurs EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, który ze względu na nagradzanie za efekty rynkowe kampanii reklamowych i wysokie kryteria merytoryczne, należy do najbardziej prestiżowych w branży komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku, w Polsce jest to  11 edycja. Nagrody EFFIE Awards 2010 otrzymało jedynie 26 prac spośród 121 zgłoszonych do konkursu. Nagrody podczas gali w Teatrze Wielkim w Warszawie w dniu 25 października 2010 roku.