31.07.2018
ORLEN rozwija biznes detaliczny i wspiera polskie soki
PKN ORLEN uruchamia program „Pij polskie soki” i rozszerza sprzedaż soków owocowych od producentów z Polski na całą sieć stacji paliw w kraju. Jest to element rozwoju oferty pozapaliwowej zgodny z oczekiwaniami klientów. W ten sposób Koncern wspiera polskich sadowników, a także lokalne, często rodzinne firmy przetwórcze. W wyniku podjętych działań zakup soków owocowych przez PKN ORLEN od polskich producentów zwiększy się o 150%.
W ramach programu pilotażowego, polskie soki były dostępne na 200 stacjach PKN ORLEN. Rozpoczęty oficjalnie program „Pij polskie soki” zakłada znaczące zwiększenie ich dostępności. Do końca sierpnia br. ten asortyment pojawi się w całej sieci Koncernu w Polsce. W ramach programu do dyspozycji klientów dostępne będą soki polskich firm, takich jak Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z gór.
Widzimy olbrzymi potencjał do rozwoju sprzedaży detalicznej w kierunku produktów pochodzących od polskich wytwórców. Dlatego nieustannie poszukujemy możliwości poszerzenia oferty w tym zakresie. W kontekście trudnej obecnie sytuacji polskich sadowników, zwiększenie dostępności i sprzedaży soków z polskich owoców jest dla nas oczywistym wyborem i przejawem nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego. Zainicjowane właśnie działania są korzystne biznesowo, ale również wyznaczają najlepsze, warte naśladowania trendy społeczne – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Decyzja o poszerzeniu oferty pozapaliwowej została poprzedzona szeregiem analiz, również w zakresie preferencji klientów. Przeprowadzone przez instytut Kantar badania, pokazują, że 87% respondentów (w tym kierowców) zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów. Z kolei 80% biorących udział w badaniu uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne. Na decyzje konsumenckie duży wpływ ma także skala produkcji. Ponad 70% Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój. Według 75% respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny.
Uważnie obserwujemy trendy w zakresie sprzedaży detalicznej. Zdajemy sobie sprawę, że mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, oczekującym nie tylko kompleksowej usługi, ale też ściśle określonego pochodzenia kupowanych towarów. My skutecznie odpowiadamy na to zapotrzebowanie i obecnie już ponad 50% produktów na stacjach ORLENu wytworzonych zostało na krajowym rynku – podkreśliła Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.
Badanie „Moda na polskość. Postawy, opinie i oczekiwania Polaków zostało przeprowadzone metodą CAWI, na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie internautów. Objęło 1000 wywiadów z Polakami w wieku 17+, z czego 779 z osobami, którzy posiadali w swoim gospodarstwie domowym samochód.
Segment detaliczny to bardzo ważny obszar działalności PKN ORLEN. Na koniec II kwartału br. w Polsce Koncern dysponował 1 771 stacjami paliwowymi, w tym 1330 własnych. W części tych placówek, poza formułą usług gastronomicznych Stop Cafe, wprowadzana jest także możliwość szybkich zakupów w sieci działających tam sklepów O!Shop, które oferują m.in. towary spożywcze. Na stacjach PKN ORLEN w Polsce na koniec II kwartału br. funkcjonowało 1 621 punktów Stop Cafe, a na 231 z nich można korzystać z oferty sklepowej O!Shop.