Scuderia AlphaTauri

ORLEN w 2023 roku pozostaje w padoku Formuły 1. Koncern rozpoczyna współpracę z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri.

ORLEN w 2023 roku pozostaje w padoku Formuły 1. Koncern rozpoczyna współpracę z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri, którego głównym celem jest przygotowywanie przyszłych mistrzów świata. Logotyp marki ORLEN, w rekordowym sezonie, składającym się z 23 weekendów wyścigowych, będzie eksponowany między innymi na tylnym skrzydle, nosie bolidu oraz obręczy halo. To już piąty kolejny rok największej polskiej firmy w padoku królowej motorsportu. W barwach AlphaTauri wystąpią Japończyk Yuki Tsunoda i Holender Nyck de Vries.

Popularność Formuły 1 w ostatnich latach dynamicznie wzrosła. W poprzednim sezonie wyścigi Grand Prix śledziło w telewizji 445 mln widzów, a liczba obserwujących zmagania najlepszych kierowców na świecie z trybun w trakcie weekendów wyścigowych przekroczyła 5 mln. W 2021 roku oglądalność materiałów wideo na oficjalnych kontach Formuły 1 – na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, TikToku, Snapchacie i Twitchu – wzrosła o 50 proc. i sięgnęła pułapu 7 miliardów odsłon, natomiast poziom zaangażowania fanów w mediach społecznościowych wyniósł 1,5 miliarda, co przełożyło się na wzrost aż o 74 proc. rok do roku. Scuderia AlphaTauri jest znana z aktywności w obszarze digital i realizacji ciekawych formatów marketingowych. Skumulowana liczba obserwujących profile społecznościowe zespołu przekracza 6,5 mln.

Ze względu na swój potencjał Formuła 1 stała się dla Grupy ORLEN efektywnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych na wszystkich rynkach, na których zlokalizowane są stacje paliw koncernu. Wizerunek kierowców sponsorowanego zespołu był w ostatnich latach wykorzystywany w działaniach wspierających rebranding stacji w Czechach i Niemczech, a także w licznych działaniach promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program flotowy BIZNESTANK. Wspólne działania komunikacyjne, takie jak tour promocyjny bolidu F1, zwiększały rozpoznawalność marki ORLEN poza granicami kraju. W Czechach sięga ona już 40 proc.

W sezonie 2023 logotyp ORLEN będzie eksponowany na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy halo, lusterkach, kombinezonach oraz ubraniach kierowców, a także mechaników. Dodatkowo znajdzie się w padoku oraz ściankach mediowych, a kierowcy wezmą udział w kampaniach reklamowych realizowanych przez ORLEN. Nowa umowa przewiduje także objęcie sponsoringiem tytularnym zespołu Scuderia AlphaTauri Esports.

AlphaTauri to kuźnia młodych talentów, w której swoje pierwsze kroki w Formule 1 stawiali przyszli czempioni. Zespół należy do Red Bulla, któremu pomaga w adaptacji kierowców w najbardziej prestiżowej serii motorsportowej na świecie. W przeszłości, jeszcze pod nazwą Scuderia Toro Rosso, reprezentowali go między innymi Sebastian Vettel czy Max Verstappen, którzy na swoim koncie mają razem 88 wygranych wyścigów Grand Prix oraz sześć tytułów mistrzowskich. W tym roku w barwach włoskiego teamu wystąpią Japończyk Yuki Tsunoda i Holender Nyck de Vries. Malowanie bolidu AT04, obowiązujące w nowym sezonie, zostanie zaprezentowane 11 lutego na Moście Brooklińskim w Nowym Jorku. Początek zmagań zaplanowano na pierwszy weekend marca w Bahrajnie.