21.08.2019

Pilotaż eParagon obejmie całą Polskę

Rozpoczyna się kolejny, ogólnopolski etap pilotażu projektu eParagon. Usługa jest już dostępna na wszystkich stacjach własnych PKN ORLEN. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService - agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN oraz KIR, pełniącym rolę partnera technologicznego.

Pierwszy etap pilotażu pozwalał na skorzystanie z usługi eParagon na 60 stacjach paliw PKN ORLEN. W związku z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami pierwszych użytkowników, podjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN ORLEN, czyli ok.1 300. Dzięki temu klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r.

Duże zainteresowanie klientów i informacje uzyskane w pierwszym etapie pilotażu usługi eParagon pozwolą na przyspieszenie prac nad wypracowaniem docelowego modelu rozwiązania. Prowadzone są także rozmowy z kolejnymi partnerami biznesowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu.

eParagon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Ta innowacyjna usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać wystarczy zalogować się do konta i uruchomić usługę eParagon. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN ORLEN uczestniczących w programie, są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jako agent rozliczeniowy, obsługuje transakcje wykonane kartami płatniczymi w terminalach należących do PKN ORLEN oraz zapewnia transfer eParagonów PKN ORLEN do KIR. Natomiast KIR, jako partner technologiczny, udostępnia swoją platformę integracyjną (tzw. HUB) dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje go klientowi w bankowości internetowej.

Na obecnym etapie, eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego, jednak dalszy rozwój usługi zakłada zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia, korzystanie z tego rozwiązania ułatwi zarządzanie historią zakupów, zapewni łatwość gromadzenia i wyszukiwania potwierdzeń transakcji, a w razie potrzeby – dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku, oraz zredukuje problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu. eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych.

***
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.

Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług publicznych i procesów gospodarczych.

Więcej informacji: www.kir.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy
tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kw. 2019 r. zysk netto Grupy Kapitałowej Banku wyniósł 1,22 mld zł, a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO (3,6 mln aktywnych aplikacji na koniec II kw. 2019 r.), PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.

PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego, a kolejne innowacyjne projekty pomagają mu dodatkowo umacniać tę pozycję. Bank skutecznie realizuje strategię opartą ma cyfryzacji. Jest liderem w udostępnianiu usług cyfrowej administracji. Klienci za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego mają dostęp do usług administracji takich jak np. składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, Dobry Start, PUE ZUS czy tworzenie Profilu Zaufanego.

PKN ORLEN jest nowoczesnym graczem na rynku paliw i energetyki, największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Grupa ORLEN prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, w Kanadzie i na Słowacji. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł. PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już szósty raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService jest liderem na rynku akceptacji kart płatniczych oraz rozliczania transakcji elektronicznych w Polsce. Od 20 lat umożliwia dokonywanie transakcji kartowych VISA, MasterCard, American Express, Diners Club International, Discover, Union Pay czy JCB, w sklepach oraz tysiącach punktów usługowych – mobilnych i stacjonarnych. Obsługuje płatności w systemie BLIK, G Pay oraz Apple Pay i dostarcza usług rozliczania krajowych i zagranicznych płatności internetowych. Umożliwia dokonywanie płatności w złotówkach i ponad 40 innych walutach. Jako jedyna firma w branży, nieprzerwanie od 2009 gwarantuje bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość świadczonych usług, która co roku jest kontrolowana i potwierdzana wydawanym przez TUV Certyfikatem ISO 9001. Wyróżnikiem firmy jest także największa w Polsce - własna sieć serwisowa oraz działające 24 godziny na dobę Centrum Obsługi Akceptanta, wspierające klientów z Polski i zagranicy. Firma oferuje też bezpłatne terminale płatnicze w Programie Polska Bezgotówkowa - www.bezgotowki.pl.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o., jest częścią notowanej na NASDAQ grupy EVO Payments International (66 proc.) oraz PKO Banku Polskiego (34 proc).
Kontakt z eService dla mediów:
e-mail: media@eservice.com.pl;
Twitter: https://twitter.com/eService_pl;
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/eservice-s.a./