09.02.2022

Ruszyła czwarta runda ORLEN Skylight Accelerator

ORLEN rozpoczął czwartą rundę naboru projektów w ramach programu ORLEN Skylight Accelerator, skierowanego do startupów z całego świata. Firmy po raz kolejny mają szansę odpowiedzieć na technologiczne i biznesowe wyzwania określone przez koncern w czterech obszarach: przemysł 4.0, cyfrowa i bezpieczna organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości. Ten etap programu potrwa do 31 marca br. Współpraca ze startupami wpisuje się w strategię ORLEN2030, zakładającą wzrost innowacyjności koncernu.

W ramach czwartej rundy programu ORLEN przygotował dla startupów dziewięć wyzwań technologicznych. W zależności od potrzeb obszarów biznesowych koncernu, lista w trakcie trwania naboru może się jeszcze wydłużyć. W tej rundzie firmy mogą aplikować m.in. na wyzwania związane z:

• analizą, monitorowaniem i kontrolą procesów produkcyjnych,
• opracowaniem narzędzia do rafinacji danych procesowych do celów optymalizacji,
• przygotowaniem platformy do automatycznego tłumaczenia i formatowania dokumentów,
• rozszerzeniem portfela usług komplementarnych na rzecz klientów obszaru detalicznego,
• automatyzacją obsługi klientów na stacjach paliw, w tym z wykorzystaniem robotów.

- Program ORLEN Skylight accelerator w ostatnim półroczu zbudował silną i rozpoznawalną markę nie tylko w Polsce, ale także na zagranicznych rynkach. Świadczy o tym duże zainteresowanie startupów. Jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla wielu młodych technologicznych spółek, ponieważ umożliwiamy im rozwój innowacyjnych projektów, które odpowiadają na różne, często bardzo wymagające wyzwania w takich obszarach, jak energetyka, produkcja petrochemiczna czy sprzedaż detaliczna – mówi Łukasz Kopeć, Kierownik Działu Innowacji i Akceleracji w ORLEN.

W programie akceleracyjnym stworzonym przez ORLEN biorą udział startupy z Polski i zagranicy. Do tej pory odbyły się trzy rundy akceleracyjne, w ramach których wpłynęło ponad 220 zgłoszeń odpowiadających na prawie 60 wyzwań biznesowych i technologicznych. W wyniku analizy zaproponowanych rozwiązań, ORLEN zdecydował się na współpracę z 11 startupami. Aktualnie koncern jest na etapie realizacji kilku wdrożeń pilotażowych.

Jednym z nich jest nowoczesny, wirtualny wideobot dla klientów stacji paliw. Zaprezentuje on usługę Mikrofloty oraz krok po korku wskaże jak poprawnie wypełnić formularz dołączenia do usługi dzięki interaktywnym wideokanałom w aplikacji mobilnej. Cyfrowy przewodnik będzie dostępny poprzez zeskanowanie kodów QR znajdujących się w różnych miejscach na stacjach paliw.

Koncern wdraża również elektroniczny czujnik IOT, który wykrywa czynność otwarcia oraz zamknięcia zaworu w cysternie kolejowej, a także przesyła informację o zdarzeniu bezprzewodowo do odpowiednich służb ORLEN.

Zastosowanie w koncernie może znaleźć także rozwiązanie wykorzystujące wizję komputerową i inteligentne algorytmy do zautomatyzowania procesu przygotowania produktów gastronomicznych na stacjach paliw. Pozwoli to na rozpoznanie konkretnego rodzaju produktu i określenie właściwego momentu jego wydania. Ponadto wygeneruje raporty zarządcze dotyczące całego procesu gastronomicznego, w tym możliwość oszacowania liczby przygotowywanych produktów w odniesieniu do natężenia ruchu na stacji paliw.

Startupy, których rozwiązania będą testowane w ramach akceleracji, uzyskają dostęp
do niezbędnej infrastruktury operacyjnej, a także wsparcie ekspertów koncernu
oraz mentorów zewnętrznych.

Formularz zgłoszeniowy i informacje dotyczące prowadzonych naborów można znaleźć na stronie www.orlen.pl, w zakładce innowacje oraz na stronie akceleratora www.innowacje.orlen.pl.

Materiały prasowe: