Wystartował program Sportowy ORLEN dla akademii sportowych, a wraz z nim kampania społeczna „Sport to szkoła życia”.
Sportowy ORLEN to nowy, szeroko zakrojony program przygotowany przez koncern, którego celem jest zachęcenie najmłodszych do aktywnego trybu życia. Do tej pory spółka koncentrowała się na wsparciu mistrzów sportu, z czego nie rezygnuje, jednak jednocześnie zwiększa swoje zaangażowanie w sport dzieci i młodzieży. Sportowy ORLEN to pierwszy z całego cyklu projekt, wpisujący się w nową politykę sponsoringową koncernu.
Program pomoże lokalnym akademiom inwestować w rozwój, a w długofalowej perspektywie – zachęci coraz większą liczbę dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej. W ramach zawartych umów sponsoringowych, akademie będą mogły przeznaczyć dofinansowanie m.in. na zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej czy zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów.
– Zależy nam na wykreowaniu mody na sport wśród najmłodszych. Zdajemy sobie sprawę, że to niełatwe zadanie, dlatego tak ważne jest, aby oprócz wsparcia finansowego włączyć do aktywności także rodziców i opiekunów. Kampania „Sport to szkoła życia” ma ich do tego zachęcić. Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego, co przekłada się na stan zdrowia dzieci i młodzieży. ORLEN chce to zmienić – wyjaśnia Lidia Kołucka, Dyrektora Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN.
W towarzyszącą Sportowemu ORLENOWI ogólnopolską kampanię społeczną „Sport to szkoła życia” koncern zaangażował mistrzów olimpijskich. Ambasadorami zostali złota medalistka we wspinaczce sportowej Aleksandra Mirosław, lekkoatletka i trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem Anita Włodarczyk oraz kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski Bartosz Kurek.
Nabór do Sportowego ORLENU będzie prowadzony w dniach 7-31 października 2024 r.
*Wychodząc naprzeciw wszystkim uwagom, które mogłyby usprawnić realizację programu Sportowy ORLEN i zarazem poszerzyć grono potencjalnych uczestników (zwłaszcza o kluby bez możliwości wystawiania rachunków i faktur), zaktualizowaliśmy nasz regulamin.
Wprowadzona zmiana pozwoli na realizację projektu na podstawie umowy sponsoringowej, ale i dzięki zaangażowaniu Fundacji ORLEN – na podstawie umowy o darowiznę. Rodzaj zawartej umowy zależny będzie od możliwości świadczenia usług marketingowych lub od decyzji ORLENU.
Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie pozwoli nam zaangażować jeszcze większą liczbę uczestników z całej Polski, bez pomijania np. Uczniowskich Klubów Sportowych.
Jesteśmy otwarci na każdą merytoryczną dyskusję, w razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt i jeszcze raz zapraszamy wszystkie kluby do udziału w Programie Sportowy ORLEN.