W ORLEN S.A. wierzymy, że jedną z podstaw zrównoważonego rozwoju są silne, oparte na zaufaniu relacje ze społecznościami lokalnymi. Dlatego zapewniamy Państwu możliwość swobodnego zgłaszania uwag, opinii i wątpliwości dotyczących działań naszej spółki. Tworząc dostępne dla wszystkich podmiotów kanały komunikacji i powołując Rzeczniczkę ds. społeczności lokalnych dbamy o to, aby nasza spółka prowadziła oparty na relacjach partnerskich, otwarty dialog.
Nasze wartości w relacjach ze społecznościami lokalnymi to:
- Odpowiedzialność za wpływ naszej działalności na społeczności lokalne,
- Uczciwość w komunikacji i podejmowaniu decyzji,
- Zaufanie w budowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku.
Celem Rzeczniczki ds. społeczności lokalnych jest zachowanie wysokich standardów w ramach ORLEN S.A. i wspieranie dostępu do rzetelnej informacji poprzez m.in.:
- Prowadzenie skrzynki rzecznik@orlen.pl,
- Aktywne słuchanie głosu społeczności, identyfikacje ich potrzeb i oczekiwań,
- Inicjowanie spotkań konsultacyjnych i informacyjnych,
- Wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych, kulturalnych i zrównoważonego rozwoju,
- Egzekwowanie realizacji polityki ds. społeczności lokalnych, zachęcając wszystkie podmioty grupy do aktywnego budowania relacji z otoczeniem,
- Współpracę z organizacjami pozarządowymi, samorządami i liderami opinii.
Twoje zdanie ma znaczenie
- Zachęcam sąsiadujących z naszymi aktywami mieszkańców, organizacje pozarządowe i instytucje do kontaktu w kwestiach ważnych dla społeczności lokalnych. Informacje zarówno z propozycjami usprawnień w naszych dotychczasowych działaniach, jak również zgłaszanie wyzwań związanych z prowadzonymi przez nas działaniami daje nam szansę zareagować w odpowiednim momencie. Chcemy odpowiadać na potrzeby lokalnych społeczności i wspierać realne zmiany na rzecz bezpieczeństwa, edukacji i zrównoważonego rozwoju. – Anita Cieślicka-Szczepaniak, Rzeczniczka ds. społeczności lokalnych ORLEN S.A.
Wymagania dotyczące zgłoszenia:
Uprzejmie prosimy o przygotowanie zgłoszenia zawierającego komplet informacji wymienionych poniżej. Przekazanie w zgłoszeniu niezbędnych informacji, jest warunkiem jego rozpatrzenia
- imię i nazwisko adresata/tki,
- nazwa instytucji (jeśli dotyczy),
- adres do korespondencji tradycyjnej lub adres e-mail,
- numer telefonu;
- szczegółowy opis zgłoszenia,
- wszelkie dokumenty, które mogą być istotne i pomocne w wyjaśnieniu sprawy,
- jeśli zgłoszenie zawiera propozycje usprawnień – wskazanie stanu aktualnego, istniejących trudności oraz stanu postulowanego i opis ewentualnych proponowanych rozwiązań usprawniających,
- informację czy sprawa była wcześniej do nas zgłaszana oraz adresata i sposób załatwienia sprawy.