Światowe standardy zakupowe w ORLEN potwierdzone certyfikatem CIPS
ORLEN otrzymał certyfikat jakości nadawany przez Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS), który jest potwierdzeniem najwyższego poziomu procesów zakupowych. Spółka z sukcesem spełniła wysokie kryteria tej największej i najbardziej renomowanej organizacji zakupowej na świecie, dołączając do prestiżowego grona przedsiębiorstw posiadających to wyróżnienie. ORLEN rocznie realizuje blisko 5 tysięcy postępowań zakupowych, w tym tysiąc o wartości powyżej miliona złotych, w ponad 300 kategoriach związanych m.in. z inwestycjami, produkcją i dystrybucją.
– Skala naszej działalności w obszarze zakupów jest ogromna i będzie rosła. W ciągu dekady przeznaczymy nawet 380 mld zł na rozwój i inwestycje w bezpieczeństwo energetyczne Polski oraz regionu, a to wiąże się z tysiącami postępowań zakupowych rocznie. Prestiżowy certyfikat, którym zostaliśmy wyróżnieni przez CIPS, ma dla nas ogromne znaczenie. Potwierdza, że skutecznie odbudowaliśmy ład korporacyjny, oparty na przejrzystych zasadach i najlepszych standardach. Wdrożyliśmy procedury zakupowe na światowym poziomie, a kontrahenci doceniają nasz profesjonalizm, etykę i dbałość o bezpieczeństwo realizowanych procesów – mówi Ireneusz Fąfara, Prezes Zarządu ORLEN.
W procesie certyfikacyjnym ORLEN potwierdził zgodność strategii zakupowej z celami organizacji, efektywność i przejrzystość procesów zakupowych, a także wysokie standardy w zarządzaniu relacjami z dostawcami, normy etyczne, zgodność i odpowiedzialność społeczną oraz rozwój kompetencji zespołu zakupowego.
ORLEN otrzymał certyfikat na dwa lata i jest obecnie jedną z dwóch polskich spółek posiadających to wyróżnienie.
– Po raz pierwszy otrzymaliśmy certyfikat CIPS w 2015 roku. Teraz, dzięki konsekwentnie wprowadzanym w spółce zmianom, powróciliśmy do międzynarodowego grona organizacji, które spełniają najwyższe wymagania w zakresie zarządzania zakupami i łańcuchem dostaw – mówi Roman Kowszewicz, Dyrektor Wykonawczy ds. Zakupów w ORLEN.
Chartered Institute of Procurement and Supply (CIPS) to niezależna organizacja non-profit, założona w 1932 roku w Wielkiej Brytanii z inicjatywy rządu brytyjskiego. Od 1992 roku posiada status królewski (Royal Charter), nadany przez królową Elżbietę II, jako wyraz uznania dla jego roli w kształtowaniu standardów etyki i profesjonalizmu w obszarze zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw. Obecnie zrzesza ponad 200 tys. członków w ponad 150 krajach, a jego certyfikaty stanowią globalny punkt odniesienia dla organizacji dążących do transparentności, efektywności i zrównoważonego rozwoju.
Materiały prasowe: