07.11.2024

Za nami VIII Kongres Sport Biznes Polska

W dniach 5-6 listopada, w Hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie, odbył się VIII Kongres Sport Biznes Polska, jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych roku. W jego trakcie rozmawiano o przyszłości sportu, innowacjach w zarządzaniu, czy wyzwaniach stojących przed sektorem. W kongresie wzięli udział przedstawiciele ORLENU – Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu i Michał Rutkowski, Dyrektor Biura Sponsoringu Sportu. 

Kongres Sport Biznes Polska jest jednym z najważniejszych spotkań branżowych w Polsce, gromadzącym liderów i ekspertów z sektora sportowego oraz biznesowego. Podczas wydarzenia omawiano trendy, wyzwania i innowacje w zarządzaniu sportem oraz strategiach marketingowych i finansowych. Kongres skupił się na kluczowych aspektach związanych z organizacją wydarzeń sportowych, społecznością sportową oraz rozwojem sportu dzieci i młodzieży.

W trakcie kongresu odbyły się debaty eksperckie i panele dyskusyjne z udziałem uznanych specjalistów i ekspertów. Tematyka wystąpień obejmowała m.in. przyszłość finansowania sportu, strategie angażowania społeczności oraz korzyści płynące z organizacji międzynarodowych wydarzeń sportowych.

Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu wzięła udział w debacie eksperckiej pt. „Rewolucja czy ewolucja? Nowa strategia finansowania i zaangażowania Spółek Skarbu Państwa w polski sport”. W jej trakcie zwróciła uwagę zarówno na znaczenie działań koncernu w procesie rozwoju i wsparcia sportowców, jak i coraz większym skupieniu na najmłodszych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem.

– Bardzo ważne jest dla nas zarówno wsparcie sportu zawodowego i wielkich gwiazd, ale też społeczności lokalnych, czy dzieci i młodzieży, tak jak w Sportowym ORLENIE. Oni też są dla nas bohaterami. Chodzi przede wszystkim o budowanie kondycji fizycznej u wszystkich Polek i Polaków. Jakaś część z tych najmłodszych zasili przecież nasz zawodowy sport. Dla nas istotnym elementem przy każdej współpracy jest kwestia budowania brandu, który się lubi, szanuje, a nawet kocha i taki sobie cel postawiliśmy – powiedziała.

Wspomniany przez Lidię Kołucką program „Sportowy ORLEN” był z kolei tematem przewodnim prezentacji pt. „Sport to szkoła życia - po co ORLENOWI Sportowy ORLEN?”, którą przedstawił Michał Rutkowski, Dyrektor Biura Sponsoringu Sportu. Oprócz szczegółów projektu, opowiedział także o nowych celach marki i planach na przyszłość.

– Chcemy być marką, która będzie bliższa konsumentowi, która będzie budować więź emocjonalną z konsumentem, która będzie fajna, którą konsumenci po prostu będą lubić. Chcemy położyć większy akcent na dzieci i młodzież – to jest nasza inwestycja w przyszłość. Uważam, że na tym polega nasza odpowiedzialność społeczna. Dążymy też do komunikacji inkluzywnej i większego nacisku na sport kobiet oraz osób z niepełnosprawnościami – deklarował.

W tegorocznej edycji wydarzenia wzięło udział ponad 1000 uczestników stacjonarnie oraz 800 online.

Partnerem Strategicznym VIII edycji Kongresu Sport Biznes Polska był ORLEN.