ORLEN Team liderem w mediach społecznościowych – rekordowe zasięgi w czerwcu
Ponad 15 milionów wyświetleń wideo, setki tysięcy interakcji i awans ORLEN Team do czołówki najbardziej angażujących marek w Polsce – komunikacja wokół zwycięstwa Roberta Kubicy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans osiągnęła rekordowe wyniki bez wsparcia płatnej promocji.
15 czerwca Robert Kubica, jako pierwszy Polak, wygrał 93. edycję 24-godzinnego wyścigu Le Mans, triumfując w najbardziej prestiżowej klasie – Hypercar. Tym samym dołączył do elitarnego grona nielicznych zawodników, którzy mają na swoim koncie zwycięstwo na torze Circuit de la Sarthe oraz w Formule 1. ORLEN, jako wieloletni sponsor kierowcy, błyskawicznie zareagował, uruchamiając intensywną komunikację w kanałach własnych i earned media. Już trzy dni po wyścigu Robert Kubica spotkał się z dziennikarzami na briefingu prasowym zorganizowanym w warszawskiej siedzibie ORLEN.
- Sport to emocje, a Robert Kubica od lat potrafi je budzić jak mało kto. Zareagowaliśmy natychmiast, bo takie momenty łączą ludzi i pokazują siłę autentycznego przekazu. Właśnie w tym tkwi prawdziwa wartość działań komunikacyjnych ORLEN – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu w ORLEN.
Spektakularne wyniki organicznej komunikacji real-time
Wszystkie działania komunikacyjne przyniosły znakomite rezultaty. Odnotowano ponad 15 000 000 wyświetleń wideo* na platformach Facebook, Instagram, TikTok i YouTube, z czego kanały własne ORLEN osiągnęły niemal 10 000 000 (4,1 mln Facebook, 3 mln Instagram, 2 mln TikTok i 53 tys. YouTube).
Według danych SoTrender, posty związane ze zwycięstwem Roberta Kubicy całkowicie zdominowały zestawienie najbardziej angażujących treści w kategorii marek sportowych – trzy czołowe posty należały do ORLEN Team. Profil marki ORLEN Team na Instagramie awansował aż o 58 miejsc, osiągając 3. pozycję wśród najbardziej angażujących marek w Polsce.
Zaangażowanie mierzone Interactivity Index (InI - wskaźnik zliczający wszystkie aktywności dziejące się w obrębie fanpage’a) przekroczyło łącznie 846 000 interakcji na platformach Facebook, Instagram, TikTok i YouTube – ponownie przede wszystkim na własnych profilach ORLEN (Facebook 116 tys., Instagram 180 tys., TikTok 134 tys., X 35 tys.).
Post współtworzony przez profile orlenteam_official, robertkubica_real, grupaorlen oraz misiekkoterski osiągnął 915 tys. wyświetleń i InI 33 150, stając się najbardziej angażującą publikacją marki ORLEN w ostatnich 12 miesiącach.
Działania z Robertem Kubicą przełożyły się także na wzrost liczby obserwujących ORLEN Team na Facebooku (2 tys. nowych obserwujących, wzrost o 0,7%) oraz Instagramie (2,5 tys. nowych obserwujących, wzrost o 8%). Od 15 czerwca odnotowano również ponad 900 wzmianek w sieci (Robert Kubica + ORLEN).
Również filmy na TikToku, nawiązujące do zwycięstwa Robert Kubicy w 24h Le Mans, trafiły do czołówki filmów opublikowanych przez ORLEN Team na TikToku w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Najpopularniejsze osiągnęły odpowiednio: niemal 880 tys. wyświetleń oraz Interactivity Index na poziomie 72 tys.
Sentiment score (miara wydźwięku emocjonalnego komentarzy pod postami bazująca na algorytmie AI) osiągnął średnio 63/100, a najlepiej odebrane posty miały ponad 80/100, co potwierdza, że przekaz został odebrany pozytywnie i bez kontrowersji.
* Wszystkie dane za 23.06.2025