ORLEN ze „Srebrnym Spinaczem” za komunikację sukcesu Roberta Kubicy
Podczas gali w warszawskim hotelu Westin, ORLEN otrzymał nagrodę Srebrnego Spinacza w kategorii „Social media”. Jury doceniło kampanię „Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN”, która w nieszablonowy sposób przedstawiła sukces Roberta Kubicy w słynnym wyścigu.
Konkurs „Złote Spinacze”, organizowany przez Związek Firm Public Relations, co roku wyłania najlepsze, najbardziej kreatywne i najlepiej wykonane kampanie komunikacyjne w Polsce. W tegorocznej edycji jury przyznało łącznie 97 nagród. W tym gronie znalazł się ORLEN.
Srebrny Spinacz został przyznany za to, w jaki sposób ORLEN zakomunikował historyczny sukces Roberta Kubicy w kontekście budowania dumy narodowej i zaangażowania fanów, efektywnie łącząc kanały social media, relacje medialne i real-time marketing. Zwycięstwo w wyścigu było jednym z największych osiągnięć w historii polskiego motorsportu. Wydarzenie odbiło się szerokim echem w mediach w Polsce i na całym świecie, generując ogromny zasięg.
Po wyścigu 24h Le Mans, publikacje wideo po sukcesie zanotowały ponad 15 000 wyświetleń na platformach Facebook, Instagram, TikTok i Youtube. Działania z Robertem Kubicą przełożyły się wzrost liczby obserwujących ORLEN Team na Facebooku (2 tys. nowych obserwujących) i Instagramie (2,5 tys. nowych obserwujących).
Tegoroczna gala „Złote Spinacze” zgromadziła czołowych ekspertów ds. komunikacji, przedstawicieli biznesu i mediów. W konkursie oceniano setki zgłoszeń w kilkudziesięciu kategoriach.