11.06.2025

Za nami konferencja Sport for Brands

We wtorek, 10 czerwca w Sheraton Sopot Hotel odbyła się 5. edycja konferencji Sport for Brands, w której uczestniczyło ponad 300 przedstawicieli branży sportu i biznesu. W panelu "ROI vs AVE - czy sponsoring to tylko liczby, czy także emocje i zaangażowanie w realizację celów społecznych" wziął udział Michał Rutkowski, Dyrektor ds. Sponsoringu Sportu ORLEN.

W trakcie sopockiej konferencji dyskutowano o możliwościach współpracy branży sportowej i biznesowej. Omawiano efektywne przykłady wykorzystania potencjału sponsoringu sportowego. Zaprezentowany został raport "Rynek sponsoringu w Polsce", z którego wynikało, że z każdym rokiem rośnie potencjał sponsoringowy w Polsce, co w 2024 roku względem poprzednich 12 miesięcy przełożyło się na ośmioprocentowy wzrost branży. Jednym z przykładów dobrych praktyk była kampania "Sport to szkoła życia" towarzysząca rekrutacji do programu Sportowy ORLEN.

W panelu "ROI vs AVE - czy sponsoring to tylko liczby, czy także emocje i zaangażowanie w realizację celów społecznych" wziął udział Michał Rutkowski, Dyrektor ds. Sponsoringu Sportu ORLEN.

- W 2024 roku ORLEN wygenerował 1,4 mld zł ekwiwalentu reklamowego, jednak przy 99-procentowej rozpoznawalności marki, na sponsoring patrzymy znacznie szerzej. Pierwszym aspektem jest biznes ale istotne są też cele wizerunkowe, które mają wymiar długookresowy. Oprócz aspektów sportowych, bierzemy pod uwagę również cele zrównoważonego rozwoju - przekonywał Michał Rutkowski.

W trakcie wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie Sport Biznes Polska omawiano też tematy związane ze sportowcem jako marką, rozmawiano też o efektach marketingowych i ekonomicznych polskich klubów w rozgrywkach europejskich i promocji marek na rynkach zagranicznych. Poruszono też tematy sportu jako marketingu miejsc, a podczas case studies omawiano ciekawe przykłady współprac sponsoringowych.