Setna BLISKA w Polsce, pierwsza z dziewięciu w Warszawie
Sieć stacji BLISKA rozwija się bardzo dynamicznie. W najbliższy poniedziałek (31 lipca 2006) przy ulicy Dolnej 1 w Warszawie zostanie otwarta setna stacja paliw należąca do tej marki.
BLISKA to sieć ekonomicznych stacji oferująca wysokiej jakości produkty po atrakcyjnych cenach. Na wszystkich stacjach BLISKA oferowane są standardowe paliwa (benzyna bezołowiowa Eurosuper 95, ON Ekodiesel, a na wybranych stacjach – także benzynę bezołowiową Eurosuper 98 i LPG). Oferta pozapaliwowa obejmuje najważniejsze produkty niezbędne w drodze również po konkurencyjnych cenach. Na wyznaczonych stacjach istnieją kąciki gastronomiczne oferujące kanapki i gorącą kawę.
Na stacjach BLISKA można płacić używając kart płatniczych i kart do bezgotówkowego tankowania: FLOTA, TANKBANK, DKV/ORLEN, a także regulować rachunki i doładować kartę telefoniczną.
Na setnej stacji BLISKA przy ulicy Dolnej 1 dostępne będą orlenowskie paliwa: Eurosuper 98, Eurosuper 95 oraz ON Ekodiesel. Stacja otwarta będzie całodobowo. Zgodnie z ofertą ekonomiczną na stacji będzie można się także zaopatrzyć w niezbędne w podróży produkty spożywcze oraz motoryzacyjne. Cena paliwa na stacji będzie o kilka groszy niższa, niż na stacji segmentu Premium (działającej pod logo ORLEN). Jest to możliwe dzięki ograniczeniu kosztów funkcjonowania stacji w tym segmencie. W najbliższym czasie planowanych jest otwarcie ośmiu kolejnych stacji pod nazwą BLISKA zlokalizowanych na terenie Warszawy. Do końca 2006 roku planowane jest uruchomienie 160 stacji BLISKA na terenie całej Polski.
Powstanie i rozwój marki BLISKA poprzedzony był wnikliwą analizą rynku, z której wynikało, iż liczba nabywców segmentu ekonomicznego będzie się dynamicznie rozwijać (z 25% w 2005 r. do 33% w 2009 r.) W odpowiedzi na zmieniające się tendencje na rynku, PKN ORLEN w marcu 2005 r., ogłosił strategię dla sieci detalicznej, w której pojawiła się koncepcja dwóch marek, Premium i Ekonomicznej. W listopadzie 2005 roku odbyła się zapowiadana premiera marki ekonomicznej o nazwie BLISKA, jako ekonomicznego odpowiednika stacji Premium. Zgodnie ze strategią zaprezentowaną w marcu 2005 roku, Spółka planuje do 2009 roku posiadać 900 stacji w marce Premium i 1000 stacji w marce Ekonomicznej. Do nowej struktury „rekrutowane” są stacje franszyzowe, patronackie, stowarzyszone i niezależne, które spełniają wymogi marki ekonomicznej.
Więcej informacji lub szczegółów dotyczących wykonania zdjęć na stacji udziela Biuro Prasowe.