31.01.2006

Dlaczego warto być dobrym dla akcjonariuszy?

Dziennik „Rzeczpospolita” wspólnie z PKN ORLEN oraz firmą konsultingową McKinsey & Company są organizatorami panelu dyskusyjnego pt. „Dlaczego warto być dobrym dla akcjonariuszy?”. Panel odbędzie się w dniu 1 lutego w redakcji „Rzeczpospolitej”.

W panelu wezmą udział – Prezes Zarządu PKN ORLEN Igor Chalupec, Dyrektor Zarządzający McKinsey&Company Jacek Poświata oraz Maciej Dzierżanowski z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.

Punktem wyjścia do panelowej dyskusji będą wyniki badania corporate governance spółek giełdowych, które przedstawi Maciej Dzierżanowski. Przeprowadzili je eksperci IBnGR na zlecenie dziennika „Rzeczpospolita”. Ocenę znaczenia przestrzegania zasad corporate governance dla budowania wartości firm zaprezentuje Jacek Poświata z McKinsey&Company. Prezes Zarządu PKN ORLEN Igor Chalupec będzie mówił o tym jak zmieniły się w ostatnich miesiącach relacje między firmą a jej akcjonariuszami.

Podczas spotkania odbędzie się dyskusja na temat praktyki nadzoru korporacyjnego w zakresie komunikowania się spółki z akcjonariuszami i respektowania ich interesów, przejrzystości i dostępności informacji o spółce i osobach zarządzających wiarygodności audytu, przebiegu walnych zgromadzeń oraz praktyki funkcjonowania rady nadzorczej spółki - jej niezależności i zdolności do zabezpieczenia interesów wszystkich akcjonariuszy.