10.05.2007

Stacje ORLENU nagrodzone tytułem Marka Godna Zaufania

Już po raz szósty z rzędu czytelnicy miesięcznika Reader’s Digest nagrodzili stacje ORLEN tytułem Marki Godnej Zaufania w prestiżowych badaniach konsumenckich. Złotą Statuetkę Marki Godnej Zaufania 2007 wręczono podczas uroczystej gali w Auli Politechniki Warszawskiej.

Cieszę się, że od 6 lat nieprzerwanie konsumenci darzą nas zaufaniem i doceniają nasze starania tworzenia nowoczesnej marki na rynku paliw, z wysokim standardem usług, konkurencyjną i bogatą ofertą produktową oraz szeroką gamą towarów pozapaliwowych. Dziękujemy za to wyróżnienie – mówi Pan Wojciech Heydel, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży

Otrzymanie złotej statuetki Trusted Brand oznacza uzyskanie największej liczby spontanicznie oddanych głosów. W tegorocznym badaniu marka ORLEN zdobyła 45,7% poparcia wyprzedzając marki zachodnich koncernów paliwowych BP – 19,6%, a także Shell – 15,6%.

Historia marki ORLEN
W wyniku połączenia Petrochemii Płock S.A. z CPN S.A. powstała firma, która wymagała wykreowania nowej marki. Z ponad 1000 propozycji wyłoniono nazwę ORLEN, która gwarantowała pożądane skojarzenia z misją i wizją firmy. Symbol, przedstawiający stylizowaną głowę orła, jest dziełem prof. Henryka Chylińskiego. Dzisiejszą postać logo przybrało po modyfikacjach dostosowujących go do wymogów rynkowego znaku towarowego. Wizerunek marki ORLEN został zaprezentowany po raz pierwszy w 2000 roku, przy okazji emisji drugiej transzy akcji koncernu na GPW w Warszawie SA. Obecnie marka firmuje stacje paliw wysokiego standardu, zlokalizowane w Polsce i w Niemczech, produkty paliwowe, petrochemiczne i płyny eksploatacyjne oraz funkcjonuje w nazwach spółek należących do grupy kapitałowej koncernu.

Informacje o European Trusted Brands
Najważniejszym celem badania European Trusted Brands jest sprawdzenie, jakim markom Europejczycy najbardziej ufają. Respondenci oceniają je pod względem jakości; doskonałej wartości, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta w 20 identycznych dla całej Europy kategoriach. W każdej kategorii produktów nagroda jest przyznawana tej marce, która zgromadzi największą liczbę głosów wśród konsumentów. W tegorocznej edycji wzięło udział prawie 300 tysięcy osób, które wskazały ponad 113 tysięcy marek. Badanie prowadzono na obszarze 15 krajów europejskich w 13 językach, wśród reprezentatywnej dla każdego kraju grupy respondentów. Wraz z otrzymaniem Złotej Statuetki Marki Godnej Zaufania PKN ORLEN nabywa prawo do wykorzystywania Godła Trusted Brand w swojej komunikacji (m.in. w materiałach reklamowych).