14.12.2009

PKN ORLEN najcenniejszą polską marką

PKN ORLEN zajął pierwsze miejsce na liście najbardziej cenionych polskich marek. Jej wartość wynosi obecnie 3.65 mld zł. Tym samym ORLEN utrzymał pozycję lidera, zwiększając swą wartość o 779,2 mln złotych, co oznacza wzrost o 27% w stosunku do roku poprzedniego.

Ranking najcenniejszych polskich marek MARQUA przeprowadzany jest przez niezależnych ekspertów, na zlecenie dziennika Rzeczpospolita od 2004 roku. Bierze się w nim pod uwagę wyniki sprzedaży właścicieli marek z poprzedniego roku oraz szacunkowe wartości ewentualnych opłat licencyjnych za korzystanie z danej marki.

Jesteśmy dumni, że marka ORLEN znalazła się na pozycji lidera Rankingu już po raz trzeci z rzędu. Uczucie to potęguje fakt, iż pokonaliśmy znamienite marki, funkcjonujące na rynku polskim od wielu dziesiątek lat. To wyróżnienie jest wynikiem pracy tysięcy pracowników Koncernu i Grupy ORLEN oraz zaufania, którym obdarzyli nas nasi klienci Właśnie to zaufanie zobowiązuje nad do dalszego podnoszenia wartości marki ORLEN - powiedział, Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Obecnie marka ORLEN firmuje sieć stacji paliw w Polsce i na Litwie, produkty paliwowe, petrochemiczne oraz płyny eksploatacyjne. Wizerunek marki buduje zespół rajdowy ORLEN Team reprezentujący firmę i kraj we wszystkich najważniejszych imprezach rajdowych w Polsce i na świecie, i lekkoatletyczna Grupa Sportowa ORLEN, do której w tym roku oprócz Tomasza Majewskiego i Piotra Małachowskiego, dołączyła również rekordzistka świata z Berlina, Anita Włodarczyk. Marka ORLEN to również działalność charytatywna Fundacji ORLEN DAR SERCEA, która szczególną troską otacza Rodzinne Domy Dziecka.

Biuro prasowe