12.02.2009

Sport pod skrzydłami PKN ORLEN – droga do sukcesu - 10 urodziny ORLEN Team

PKN ORLEN podsumował dziś, w trakcie konferencji zorganizowanej w hotelu Hyatt, swoje dotychczasowe zaangażowanie sponsoringowe na rzecz polskiego sportu. Okazją do chwili refleksji było 10-lecie powstania ORLEN Team, najbardziej utytułowanego polskiego zespołu rajdowego.

Koncern podejmując w 1999 roku decyzję o zaangażowaniu się w sponsoring sportowy znalazł się w awangardzie firm postrzegających sport jako jedną z możliwych platform komunikacji marketingowej. Spółka analizując wówczas  przedsięwzięcia sportowe, godne zainteresowania, skoncentrowała się na tych, które w naturalny sposób wspierałyby wizerunek PKN ORLEN jako największego producenta i dystrybutora paliw w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór sportów motorowych był zatem oczywisty. Ponieważ jednak w Polsce pod koniec lat 90-tych nie funkcjonował profesjonalny zespół rajdowy, Spółka zdecydowała się na stworzenie własnej drużyny - ORLEN Team, która mogłaby sięgać po mistrzowskie tytuły w kraju i za granicą.

PKN ORLEN od początku był przekonany o słuszności swojego działania, a kolejne zdobywane przez ORLEN Team laury tylko to potwierdzały.

ORLEN Team, oprócz dostarczania fanom sportowych emocji, wspierał działania marketingowe Koncernu najpierw umacniając wizerunek młodej marki ORLEN, a po wprowadzeniu na rynek paliw VERVA stał się jednym z filarów jej promocji. To między innymi dzięki ORLEN Team paliwa VERVA produkowane w płockiej rafinerii są najbardziej rozpoznawalną marką wśród paliw Premium w Polsce.

Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu Koncernu na pytanie o tajemnicę sukcesu sponsoringu sportowego podkreślał, że jest to przedsięwzięcie długoterminowe, którego powodzenie zależy przede wszystkim od zrozumienia wzajemnych potrzeb sponsora i sponsorowanego oraz konsekwencji w realizacji założonego planu.

„Sponsoring sportowy jest narzędziem, które doskonale uzupełnia inne działania marketingowe umacniające markę. Dzięki emocjom towarzyszącym wydarzeniu sportowemu, wytwarza się szczególna więź pomiędzy klientem a marką sponsora, której nie można osiągnąć poprzez tradycyjną reklamę” – dodał Kurnicki.

Dyrektor Leszek Kurnicki wręczając zawodnikom startującym w barwach ORLENU pamiątkowe statuetki, pogratulował im dotychczasowych sukcesów oraz wyraził nadzieję, że także tegoroczny sezon będzie dla ORLEN Team bardzo udany.

Na zakończenie spotkania Kurnicki uchylił rąbka tajemnicy, co do dalszego zaangażowania Koncernu na niwie sportowej. Spółka rozpoczyna bowiem współpracę z kolejnym polskim sportowcem indywidualnym – dyskobolem Piotrem Małachowskim, który będzie drugim, po Tomaszu Majewskim, lekkoatletą wspieranym przez PKN ORLEN.