21.06.2011

PKN ORLEN sponsoruje EuroBasket Women 2011

PKN ORLEN został sponsorem głównym Mistrzostw Europy w Koszykówce Kobiet - EuroBasket Women 2011. Turniej odbywa się w Polsce i potrwa do 3 lipca. Mecze zostaną rozegrane w Bydgoszczy, Łodzi oraz Katowicach.

Koncern już po raz drugi patronuje imprezie koszykarskiej w randze Mistrzostw Europy. W 2009 roku PKN ORLEN był sponsorem turnieju mężczyzn EuroBasket 2009. Od tego czasu nieustannie poszerza obszar aktywności sponsoringowych i wspiera szczególnie ważne dla polskich kibiców  wydarzenia wysokiej rangi. Koncern pełni również rolę społeczną inwestując w rozwój młodych talentów, dzięki czemu kształtuje się nowe pokolenie koszykarzy. PKN ORLEN przedłużył zapoczątkowaną rok temu współpracę ze Szkołą Mistrzostwa Sportowego Polskiego Związku Koszykówki.

- Koszykówka to sport budzący emocje na poziomie narodowym, a PKN ORLEN jest koncernem narodowym. Dlatego zdecydowaliśmy się po raz drugi sponsorować turniej w randze Mistrzostw Europy odbywający się na terenie naszego kraju - powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

- Rozumiemy też, że długofalowa strategia sukcesu wymaga stałych nakładów, dzięki którym można budować silne młode kadry dla polskiego sportu wyczynowego i tworzyć najlepsze możliwe warunki dla rozwoju talentów juniorskich. Stąd nasza decyzja o kontynuacji wkładu w  rozwój polskiej koszykówki - dodał Prezes PKN.

Po zakończeniu rundy kwalifikacyjnej EuroBasket Women 2011 część drużyn awansuje do rundy półfinałowej zaplanowanej na 22–27 czerwca. Natomiast najlepsze zespoły zmierzą się w finałach w dniach od 29 czerwca do 3 lipca. W sumie, podczas turnieju zostaną rozegrane 54 mecze. Wśród uczestników Mistrzostw Europy oczywiście nie zabraknie reprezentantek Polski.

PKN ORLEN w działaniach sponsoringowych dobiera te aktywności, które w najbardziej efektywny sposób wspierają poszczególne marki handlowe Koncernu. Poza sportami drużynowymi Koncern wspiera Polski Związek Lekkoatletyczny, Ruch Olimpijski oraz sportowców z Grupy Sportowej ORLEN, którzy zajmują wysokie pozycje w międzynarodowych zawodach lekkoatletycznych. Na podstawie tych aktywności promowana jest głównie marka Stop Cafe, sieć punktów gastronomicznych dla ludzi aktywnych. Firma ponadto od lat jest obecna w sporcie motorowym, który odgrywa kluczowe znaczenie dla komunikacji marki VERVA. Najbardziej znanym przedsięwzięciami Koncernu w tym obszarze są ORLEN Team, Verva Racing Team oraz organizowane w Warszawie wyścigi miejskie Verva Street Racing.