08.11.2011

PKN ORLEN partnerem Akademii Mediów

PKN ORLEN objął patronat nad drugą edycją Akademii Mediów - projektu o charakterze edukacyjnym, którego celem jest kształcenie przyszłych dziennikarzy ekonomicznych. Podczas inauguracji Akademii Mediów odbędzie się debata na temat roli mediów ekonomicznych we współczesnym świecie, w której udział weźmie Prezes Zarządu PKN ORLEN Jacek Krawiec.

Dziś  w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się inauguracja drugiej edycji Akademii Mediów – cyklu szkoleń przeznaczonych dla absolwentów kierunków ekonomicznych i prawniczych wyższych uczelni, którzy chcą specjalizować się w dziennikarstwie ekonomicznym. Projekt realizowany jest przez Fundację 2065 im. Lesława A. Pagi oraz Instytut Rynku Kapitałowego WSE-Research S.A. Jednym z Partnerów tegorocznej edycji Akademii Mediów został PKN ORLEN.

 - Poważne dziennikarstwo ekonomiczne jest trudne i wymaga nie tylko precyzji, ale też umiejętności dostrzegania procesów oraz ich analizowania. Odpowiedzialność mediów ekonomicznych jest olbrzymia – zarówno wobec tych, których dziennikarze opisują, jak i wobec tych, dla których piszą. Ta odpowiedzialność jest jeszcze większa dziś, gdy przechodzimy przez kryzys i jak nigdy potrzebujemy instrumentów umożliwiających uporządkowaną, dojrzałą dyskusję publiczną nad tym, jak z tego kryzysu należy wyjść. Tym cenniejsze są projekty takie jak Akademia Mediów, która wspiera absolwentów różnych kierunków w zdobywaniu dziennikarskiego warsztatu - podkreśla Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Drugą edycję Akademii Mediów otworzy debata na temat przyszłości dziennikarstwa ekonomicznego pt. „Media-Mission-Money. Rola mediów ekonomicznych we współczesnym świecie”. W spotkaniu tym wezmą udział: Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN Orlen; Kazimierz Krupa, Redaktor Naczelny miesięcznika Forbes; Adam Michnik, Redaktor Naczelny Gazety Wyborczej; Paweł Lisicki, Redaktor Naczelny tygodnika Uważam Rze; Krzysztof Zawadzki, Wiceprezes Zarządu Tauron Polska Energia; Zygmunt Solorz– Żak, Prezes Rady Nadzorczej Telewizji Polsat; Ludwik Sobolewski, Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie; Małgorzata Surdek, Partner w kancelarii prawnej CMS Cameron McKenna; Jacek Socha, Wiceprezes Zarządu PwC w Polsce oraz Roman Młodkowski Redaktor Naczelny TVN CNBC. Debatę poprowadzi Maciej Głogowski, szef redakcji ekonomicznej Radia TOK FM.

Uczestnikom spotkania zostaną zaprezentowane wyniki badania jakościowego, zrealizowanego na zlecenie Fundacji 2065 im. Lesława A. Pagi, którego celem była ocena wpływu informacji przekazywanych przez media ekonomiczne na decyzje podejmowane przez inwestorów  i uczestników rynku kapitałowego. Badanie miało również pomóc określić kryteria oceny jakości mediów ekonomicznych oraz ich znaczenie dla inwestorów, a także wskazać czynniki warunkujące rozwój mediów ekonomicznych w Polsce, z perspektywy uczestników rynku kapitałowego oraz przedstawicieli mediów.

Transmisja z inauguracji Akademii Mediów oraz debaty „Media-Mission-Money. Rola mediów ekonomicznych we współczesnym świecie” dostępna będzie na żywo na stronie Fundacji 2065 im. Lesława A. Pagi www.paga.org.pl