27.11.2014

Marka ORLEN ustanawia kolejny rekord

Wartość marki ORLEN w ciągu roku wzrosła o 12% i sięgnęła prawie 4,4 mld zł. Tytuł Najcenniejszej Polskiej Marki trafił w ręce PKN ORLEN już ósmy raz z rzędu. Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowany w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów, ogłaszany jest co roku przez dziennik Rzeczpospolita.

W tegorocznej 11 edycji rankingu marka ORLEN została wyceniona na 4392,1 mln zł, co spowodowało, że zwiększyła dystans do pozostałych marek z pierwszej trójki. – To niezwykłe, że udaje się nam nie schodzić z najwyższego miejsca na podium od 8 lat pomimo, że marka ORLEN funkcjonuje na rynku dopiero od 14 lat. Myślę, że to najlepsze potwierdzenie bezprecedensowego rozwoju polskiej gospodarki – powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Od 2007 roku, kiedy po raz pierwszy PKN ORLEN zajął pierwsze miejsce w rankingu, marka zwiększyła swoją wartość o prawie 70 proc.