Dla biznesu
Benzyna bezołowiowa 95
Dodatki uszlachetniające zawarte w benzynie EuroSuper 95 zapewnią utrzymanie w czystości zaworów dolotowych i komór spalania, ograniczają korozję, poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na zużycie paliwa.
Charakterystyka benzyny bezołowiowej 95
Produkowana przez PKN ORLEN benzyna bezołowiowa o wartość liczby oktanowej badawczej 95 to EuroSuper 95. Benzynę wzbogacono najwyższej jakości dodatkami uszlachetniającymi, detergencyjnym, antykorozyjnym i antyutleniającym. Detergent umożliwia utrzymanie w czystości układu dolotowego silnika, ogranicza tworzenie się osadów na zaworach dolotowych i w komorze spalania (potwierdzone w testach stanowiskowych na silniku Mercedes Benz M102E - Metoda CEC F-05-93 Inlet Valve Cleanliness in the MB M102E Engine). Inhibitor korozji chroni przed korozją silnik i układ paliwowy samochodu. Wyniki specjalnego testu badawczego dowodzą, że zastosowane dodatki w znacznym stopniu ograniczają zużycie paliwa i tworzenie się osadów, zmniejszają także ryzyko uszkodzeń i chronią silnik.
Benzyna EuroSuper 95 pozwala na wykorzystanie pełni mocy samochodu, zapewniając równomierną pracę silnika, co sprzyja zmniejszonemu zużyciu paliwa. Dodatki antyutleniające zapobiegają starzeniu benzyny, poprawiają jej stabilność i hamują zjawisko pogarszania się jego właściwości w ciągu magazynowania, przejawiające się ciemieniem paliwa, tworzeniem żywic i osadów.
Ponadto benzyna bezołowiowa EuroSuper 95 sprawia, że silnik prawidłowo pracuje nawet w warunkach dużego obciążenia, zarówno w niskiej, jak i w wysokiej temperaturze. Stosowanie benzyny EuroSuper 95 umożliwia wydłużenie okresu wymiany oleju, zmniejszając w ten sposób jego zużycie. Wydłuża się także żywotność świec i układu wydechowego. Benzyna EuroSuper 95 chroni katalizator i przedłuża jego trwałość oraz zmniejsza emisję węglowodorów do atmosfery.
Nie zawiera dodatków metalicznych na bazie manganu, w tym trikarbonylku (metylocyklopentadieno)manganowego (MMT).
Benzyna bezołowiowa 95 - Zastosowanie
Paliwo przeznaczone jest do silników benzynowych z zapłonem iskrowym, których konstrukcja pozwala na stosowanie benzyny bezołowiowej.
Parametry | Jednostki | Zakres | Metoda badań | ||
---|---|---|---|---|---|
Liczba oktanowa badawcza (RON) | - | min. 98,0 | PN-EN ISO 5164 | ||
Liczba oktanowa motorowa (MON) | - | min. 88,0 | PN-EN ISO 5163 | ||
Zawartość ołowiu | mg/l | max 5,0 | PN-EN 237 | ||
Gęstość w temp. 15 oC | kg/m3 | 720,0 - 775,0 | PN‑EN ISO 12185 PN‑EN ISO 3675 |
||
Zawartość siarki | mg/kg | max. 10,0 | PN‑EN ISO 20884 PN‑EN ISO 20846 PN‑EN ISO 13032 |
||
Zawartość manganu | mg/l | max. 2,0 | PN-EN 16135 | ||
Okres indukcyjny | minuty | min. 360 | PN-ISO 7536 | ||
Zawartość żywic obecnych (po przemyciu rozpuszczalnikiem) | mg/100 ml | max. 5 | PN-EN ISO 6246 | ||
Badanie działania korodującego na miedź (czas: 3 h, temp.: 50 oC) | klasa | klasa 1 | PN-EN ISO 2160 | ||
Wygląd | - | jasna i przezroczysta | ocena wizualna | ||
Zawartość węglowodorów typu | PN-EN 15553 PN-EN ISO 22854 |
||||
Olefinowanego | %(V/V) | max. 18,0 | |||
Aromatycznego | max. 35,0 | ||||
Zawartość benzenu | %(V/V) | max. 1.0 | PN-EN 238 PN-EN 12177 PN-EN ISO 22854 |
||
Zawartość tlenu | %(m/m) | max. 2,7 | PN-EN 1601 PN-EN 13132 PN-EN ISO 22854 |
||
Zawartość związków tlenowych | PN-EN 1601 PN-EN 13132 PN-EN ISO 22854 |
||||
metanol | %(V/V) |
max. 3,0 | |||
etanol | max 5,0 | ||||
alkohol izopropylowy | Zawartość objętościowa w produkcie komponowania ograniczona maksymalną zawartością tlenu 2,7 % (m/m) |
||||
alkohol izobutylowy | |||||
alkohol tert-butylowy | |||||
etery (z 5 lub więcej atomami węgla) | |||||
inne związki organiczne zawierające tlen | |||||
Prężność par (VP) ***) | PN-EN 13016-1 | ||||
okres letni | kPa | 45,0 - 60,0 | |||
okres przejściowy | 45,0 - 90,0 | ||||
okres zimowy | 60,0 - 90,0 | ||||
Destylacja | PN-EN ISO 3405 | ||||
do temp. 70 oC odparowuje (E70) ***) | %(V/V) | ||||
okres letni | 20,0 - 48,0 | ||||
okres przejściowy | 20,0 - 50,0 | ||||
okres zimowy | 22,0 - 50,0 | ||||
do temp. 100 oC odparowuje (E100) | 46,0 - 71,0 | ||||
do temp. 150 oC odparowuje (E150) | min. 75,0 | ||||
Temperatura końca destylacji (FBP) | oC | max. 210 | PN-EN ISO 3405 | ||
Pozostałość po destylacji | %(V/V) | max. 2 | PN-EN ISO 3405 | ||
Indeks lotności (VLI) ***) | - | PN-EN 228 | |||
okres przejściowy | max 1150 |
*) Wymagania wg Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 23 października 2015 r., poz. 1680).
**) Wymagania wg Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie metod badania jakości paliw ciekłych (Dz.U. z dnia 23 października 2015 r., poz. 1679).
***) Wymagania odnośnie parametrów lotnościowych benzyny dla krajowych warunków klimatycznych są określone w zależności od okresu:
a) letniego – od dnia 1 maja do dnia 30 września.
b) przejściowego – od dnia 1 marca do dnia 30 kwietnia oraz od dnia 1 października do dnia 31 października.
c) zimowego – od dnia 1 listopada do końca lutego.
Zakup poniżej 3 m3 :
Dziękujemy za zainteresowanie ofertą ORLEN. W związku z deklarowanym kryterium zakupu zapraszamy do zapoznania się z ofertą dla dużych klientów indywidualnych: