30.03.2015

ORLEN silniejszy w sektorze e-commerce

Już na ponad 900 wybranych stacjach paliw sieci ORLEN dostępna jest usługa kurierska „Stacja z Paczką”, która umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek, w tym dostarczanie e-zakupów. Na współpracę z Dazumi – operatorem i integratorem technologicznym Stacji z Paczką – zdecydowała się właśnie Poczta Polska, której klienci będą mogli odbierać na stacjach ORLEN przesyłki nadawane w placówkach Poczty Polskiej oraz za pośrednictwem Pocztexu.

W ramach Stacji z Paczką, funkcjonującej od ponad półtora roku na wybranych stacjach ORLEN, można wysyłać i odbierać paczki 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Oferta obejmuje przesyłki lokalne, krajowe oraz międzynarodowe i jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm, w tym szczególnie do podmiotów z sektora e-commerce. Niedawno do tego grona dołączyła sieć Rossmann, która zaoferowała klientom drogerii internetowej Rossnet możliwość odbioru zakupów na stacjach paliw ORLEN. Już w kwietniu usługę odbioru przesyłek na stacjach paliw ORLEN będą mogli zamówić klienci biznesowi operatora narodowego, a wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji Elektroniczny Nadawca, bezpośrednio w placówkach pocztowych.

Zmiana trendów konsumenckich sprawia, że systematycznie poszukujemy nowych kierunków rozwoju w oparciu o potencjał sprzedażowo-usługowy naszych stacji paliw. Możliwość obsługi klientów Stacji z Paczką, która rozszerza współpracę o kolejnych partnerów z wielkim potencjałem nadawczo-odbiorczym pozwala liczyć na generowanie systematycznie rosnących przychodów sprzedaży pozapaliwowej. Ten kierunek doskonale wpisuje się w założenia strategiczne PKN ORLEN w odniesieniu do rozwoju segmentu detalu w kierunku obiektów wielofunkcyjnych, uniwersalnych, a przy tym przyjaznych klientowi – podkreśla Marek Balawejder, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN ORLEN.

Obiekty sieci PKN ORLEN, na których dostępna jest usługa, znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych oraz w ścisłych centrach dużych miast i mniejszych miejscowości, których łączna liczba sięga 550. Tym samym – duża liczebność oraz strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom Stacji z Paczką optymalny dostęp do usługi. Obecnie najwięcej odbiorów paczek realizowanych jest na warszawskich stacjach paliw ORLEN. Z nadawania i odbierania przesyłek na stacjach chętnie korzystają również mieszkańcy Wrocławia, Krakowa i Łodzi. Wśród miast liczących do 50 tys. mieszkańców usługa popularna jest w Piasecznie, Rumii, Grodzisku Mazowieckim i Luboniu. Do końca 2015 roku, „Stacja z Paczką” znajdzie się w ofercie ponad 1100 obiektów należących do PKN ORLEN, rozmieszczonych równomiernie na terenie całego kraju.

Przejrzysty model funkcjonującego na stacjach paliw ORLEN rozwiązania jest najszybciej rozwijającą się usługą kurierską na świecie i najczęściej wybieraną formą dostaw paczek m. in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji czy Belgii. Teraz usługa odnosi sukcesy na rynku polskim. Połączone możliwości rynkowe Poczty Polskiej i Stacji z Paczką – pod względem: skali, zasięgu działania, osiąganych wolumenów przesyłek w przeliczeniu na jeden punkt nadawczo-odbiorczy oraz całodobowej obsługi paczek w niemal 18% punktów odbioru – otworzy perspektywę współpracy z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej, jak Amazon czy Zalando.

– Dzięki podpisanej umowie z operatorem Stacja z Paczką chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Klienci dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki. Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN ORLEN i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych – podsumowuje Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

– Konsolidacja rynku KEP, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć. Nasze doświadczenia biznesowe pokazują, że równie atrakcyjną opcją – tak dla firm z sektora kurierskiego, jak i samych klientów – może być współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja. Zwłaszcza, jeżeli każdy z partnerów może wnieść wartość dodaną względem tego, co oferują z osobna. Kluczem do sukcesu jest z pewnością kompatybilność oraz komplementarność usług rozszerzających ofertę każdej ze stron i szukanie takich płaszczyzn współpracy, dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania na krajowym i międzynarodowym rynku kurierskim – dodaje Damian Puczyński, Prezes Zarządu Dazumi Sp. z o. o., operatora usługi Stacja z Paczką.