Akcja społeczna „Wrzuć na luz – jedziesz na wakacje”
„Wrzuć luz – jedziesz na wakacje” – to hasło akcji społecznej zainicjowanej przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”. Celem akcji jest przekonanie kierowców do spokojnej, rozważnej i pozbawionej agresji postawy, szczególnie w okresie urlopowym. Partnerem akcji jest PKN ORLEN S.A., a partnerami medialnymi Cityboard Media i Onet.pl. Zainicjowana dzisiejszą konferencją prasową akcja będzie prowadzona do końca wakacji.
Przesłanie akcji skierowane jest głównie do mężczyzn w wieku 18 – 49 lat, a więc grupy kierowców, która uważana jest za najbardziej niebezpieczną, często łamiącą przepisy ruchu drogowego.
Zamiarem akcji jest zapoznanie uczestników z ich profilem psychologicznym jako kierowcy i na tej podstawie przedstawienie im wniosków skłaniających do właściwej postawy na drodze. W tym celu pod adresem www.kierowcabezpieczny.pl dostępny jest test (psychozabawa) badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze. Kryteria testu opracowane zostały przez Fundację Kierowca Bezpieczny wspólnie z Zakładem Psychologii Transportu Drogowego ITS. Treść testu prezentowana jest w atrakcyjnej formie komiksu, którego bohaterem jest Krzysztof Kierowczyc – komiksowe wcielenie Krzysztofa Hołowczyca – postać wykorzystywana przez Fundację do komunikacji w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po rozwiązaniu testu generowany jest profil uczestnika. Każdy, kto rozwiąże test będzie mógł otrzymać specjalną naklejkę – „Tarczę Bezpiecznego Kierowcy”, której umieszczenie na samochodzie symbolizować ma rozważną i odpowiedzialną postawę kierowcy na drodze i przypominać mu o właściwym i bezpiecznym zachowaniu wobec innych uczestników ruchu.
- Jeżeli ktoś rozwiąże test, przeanalizuje swój profil, weźmie do serca przedstawione wnioski i przyklei naklejkę na samochód - stanie się członkiem swoistego „klubu”. Klubu życzliwych uczestników ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że z dnia na dzień będzie nam przybywać takich kierowców – powiedział prezes Fundacji Andrzej Kalitowicz.
Uczestnicy akcji będą mogli odbierać naklejki z tarczą na stacjach partnera akcji PKN ORLEN na podstawie wydruku swojego profilu.
- Zaangażowaliśmy się w organizację tej akcji, bo jesteśmy przekonani o jej celowości i ważnym społecznie przesłaniu. ORLEN jako firma pośrednio działająca w branży motoryzacyjnej i odpowiedzialna społecznie, w swoich działaniach systematycznie wspiera akcje służące poprawie stanu bezpieczeństwa na polskich drogach. Chcemy i dbamy o to, by nasi klienci mogli spokojnie i bezpiecznie podróżować, a wakacje to czas szczególny, kiedy naprawdę nie warto się śpieszyć i niepotrzebnie ryzykować – stwierdził Dawid Piekarz – Rzecznik Prasowy PKN ORLEN S.A.
W celu jak najefektywniejszego dotarcia do wybranych odbiorców organizatorzy i partnerzy akcji szeroko ją propagują. Na 300 wielkoformatowych billboardach Cityboard Media, w największych miastach Polski, przesłanie akcji komunikuje Krzysztof Hołowczyc.
- Cityboard Media od lat edukuje kierowców w zakresie bezpieczeństwa na drodze, a wakacyjna akcja Fundacji to kontynuacja idei naszych kampanii społecznych. Wielkoformatowe nośniki Cityboard Media ustawione w dużych miastach, przy głównych trasach są doskonałym medium dla kierowców, a postać Krzysztofa Hołowczyca, który ocenia naszą postawę na drodze - to wiarygodny autorytet. Komunikując w tak totalny i nowoczesny sposób podstawowe zasady bezpieczeństwa, kształtujemy skutecznie pozytywne zachowania kierowców. Wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji te wakacje będą bezpieczniejsze dla użytkowników polskich dróg – stwierdziła Danuta Podgórska, PR Manager Cityboard Media.
Przedsięwzięcie wspiera kampania promocyjna w portalu Onet.pl, odsyłająca do dedykowanego akcji serwisu internetowego.
- Kampania promocyjna w portalu Onet.pl ma za zadanie wskazać i zwrócić uwagę użytkowników serwisu na wciąż nierozwiązany problem bezpieczeństwa na drodze. Forma jaka zaproponowała Fundacja jest innowacyjna i nowoczesna, a zarazem bliska sercu każdego kierowcy, dla którego jazda samochodem jest pasją potrzebną do funkcjonowania każdego dnia. Mamy nadzieję, że postać Krzysztofa Hołowczyca i jego profesjonalizm pomoże kierowcom w identyfikacji z narastającym problemem, dzięki czemu zaczną myśleć o bezpieczeństwie własnym i innych na drodze – powiedziała Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Kierownik ds. PR Onet.pl.