20.04.2011

PKN ORLEN kontynuuje współpracę z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki

PKN ORLEN przedłużył o kolejne 12 miesięcy umowę o współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki. Koncern wesprze reprezentację Polski w przygotowaniach do udziału w tegorocznych Mistrzostwach Świata w Korei Południowej, a także wszystkie imprezy sportowe organizowane przez PZLA.

Przedłużenie dotychczasowej współpracy pomiędzy PKN ORLEN a Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki zostało ogłoszone podczas konferencji prasowej 20 kwietnia w warszawskim Centrum Olimpijskim.

- Wyniki polskich lekkoatletów to powód do radości wszystkich miłośników sportu w naszym kraju. Bardzo cieszymy się, że w sukcesach tych ma swój udział także PKN ORLEN – jako mecenas Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz reprezentacji kraju w tej dyscyplinie. Już za kilka miesięcy nasi sportowcy staną do walki o medale na Mistrzostwach w Korei. Mam nadzieję, że nasze wsparcie pomoże zawodnikom w osiąganiu kolejnych wielkich sukcesów i jeszcze nie raz przyjdzie nam oglądać ich na podium. Z naszego punktu widzenia istotne jest też to, że Klienci PKN ORLEN to zazwyczaj ludzie aktywni, którzy doceniają nasz udział w sukcesach polskich sportowców - powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

O niezmiernie ważnej roli PKN ORLEN w misji partnera strategicznego polskich sporotwców mówił Jerzy Skucha, Prezes PZLA.

- Chciałbym wyrazić duże zadowolenie z faktu, że tak znaczący na polskim rynku koncern jakim jest PKN ORLEN rozumie, jak ważne dla rozwoju polskiej lekkiej atletyki i polskiego sportu jest wsparcie finansowe pozwalające na zdecydowany i szybki rozwój naszej dyscypliny oraz jej popularności. To dzięki środkom finansowym z ORLENU Polski Związek Lekkiej Atletyki mógł zorganizować Memoriał J. Kusocińskiego, wypłacić nagrody najlepszym zawodnikom (medalistom Mistrzostw Europy i laureatom Złotych Kolców), wynagrodzić najlepszych trenerów i zwycięskie kluby Ekstraklasy LA. Dziękując za przedłużenie współpracy, o które Związek zabiegał, jesteśmy przekonani, że zyskają na tym obydwie strony, zarówno lekka atletyka tak w wyczynowej formie jak i jej początkujący adepci, jak również PKN ORLEN, który wspiera czystą i szlachetną rywalizację w dyscyplinie, która nazywana jest z tych powodów Królową Sportu - podkreślił Jerzy Skucha, Prezes PZLA.

Podczas konferencji podsumowano dokonania polskich lekkoatletów. Na Mistrzostwach Europy w Barcelonie zawodnicy Grupy Sportowej ORLEN zdobyli w sumie pięć medali, w tym dwa złote (Małachowski – rzut dyskiem, Lewandowski – bieg na 800m), jeden srebrny (Majewski – pchnięcie kulą) oraz dwa brązowe (Włodarczyk – rzut młotem oraz Kszczot – bieg na 800m). Na Halowych Mistrzostwach Europy w Paryżu, Adam Kszczot i Marcin Lewandowski wywalczyli odpowiednio złoty i srebrny medal. W 2010 roku również Anita Włodarczyk świętowała swój wielki sukces, ustanawiając nowy, kolejny w swojej karierze rekord świata w rzucie młotem, zaś Piotr Małachowski wygrał Diamentową Ligę.

Znakomity wynik pięcioosobowej Grupy Sportowej ORLEN oraz pozostałych Polaków, którzy w 2010 roku święcili triumfy na wszystkich najważniejszych imprezach lekkoatletycznych to z jednej strony wielki wyczyn sportowy, z drugiej sukces marketingowy dla marek produktowych PKN ORLEN. Lekka atletyka cieszy się niesłabnącą popularnością, będąc od lat 5-tą, najchętniej oglądaną w Polsce dyscypliną sportową (po piłce nożnej, siatkówce, skokach narciarskich i Formule 1). Dzięki wysokim pozycjom polskich lekkoatletów w poszczególnych zawodach międzynarodowego formatu marki ORLEN oraz Stop Cafe zwiększyły swą wartość medialną zapewniając wysoką stopę zwrotu ze środków zainwestowanych w tę współpracę. Z przeprowadzonych analiz wynika, że ekwiwalent medialny przekazów związanych z Grupą Sportową ORLEN jest znacznie wyższy niż środki zaangażowane w sponsoring lekkoatletów.

Dla PKN ORLEN współpraca z polskim sportem ma istotne znaczenie marketingowe. Koncern przypisuje poszczególne platformy komunikacyjne swoim markom handlowym i w oparciu o nie buduje więź emocjonalną z klientami stacji oraz umacnia wizerunek swych produktów. Współpraca z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki należy - obok indywidualnego wsparcia zawodników Grupy Sportowej ORLEN - do najważniejszych działań marketingowych dla marki Stop Cafe – sieci kącików gastronomicznych na stacjach ORLEN oferujących żywność dla aktywnych ludzi.

Innym, istotnym ze względu na bliskość głównego obszaru działalności Koncernu, kierunkiem działań jest rajdowy projekt ORLEN Team oraz wyścigowy VERVA Racing Team, które są nośnikiem marketingu dla marki VERVA - paliw szlachetnych o szczególnych właściwościach.