ORLEN godny zaufania
Stacje benzynowe ORLEN zostały uznane za Złotą Markę Godną Zaufania i Najbardziej Przyjazną Środowisku. Obiekty Bliska zostały natomiast uhonorowane Kryształowym Godłem Marki Godnej Zaufania, w największym europejskim sondażu European Trusted Brands 2013.
– Obdarzenie naszych marek tak dużym zaufaniem świadczy o tym, że spełnienie preferencji naszych konsumentów oraz ciągłe monitorowanie rynku przynosi pozytywne efekty. Cieszymy się, że udało nam się wypracować spójną, modelową i kompleksową ofertę stacji paliw, która pozwala konsumentom na wybór i zakup produktów zgodnych z ich oczekiwaniami – powiedział Marek Podstawa, Członek Zarządu ds. Sprzedaży PKN ORLEN.
W badaniu European Trusted Brands udział wzięło około 20 000 respondentów w 12 krajach. Sondaż konsumencki, w zależności od kraju, został przeprowadzony metodą wywiadów. Zdaniem organizatorów próba badania odzwierciedla szeroki profil badanej populacji w każdym kraju.
W naszym kraju respondenci zostali objęci ankietą on-line. Po otrzymaniu e-mailowego zaproszenia do udziału w sondażu, otrzymali następnie kwestionariusz do samodzielnego wypełnienia. Do polskich uczestników sondażu wysłano 950 000 ankiet. Kwestionariusz European Trusted Brands składał się z dwóch bloków tematycznych: zagadnień społecznych oraz zagadnień związanych z markami i zaufaniem do nich. Pierwszy blok dotyczył zaufania do zawodów czy polityki rządu w poszczególnych dziedzinach – tu dominowały pytania zamknięte z możliwością oceny na pięciostopniowej skali. Drugi blok – dotyczący zaufania do marek – pozostawiał respondentom wolny wybór (odpowiedzi spontaniczne, nie sugerowane) co do wskazań marek godnych zaufania w poszczególnych kategoriach. Dopiero po dokonaniu wyboru marki godnej zaufania, respondent był proszony o ocenę podanych w ankiecie atrybutów tej marki na skali ocen 1–5.
Na koniec 2012 roku sieć stacji paliw koncernu liczyła w Polsce ponad 1760 obiektów o wysokim standardzie obsługi i przystępnej cenie sprzedaży produktów. Główne atrybuty wyróżniające stacje paliw Koncernu to także dobra lokalizacja oraz gwarancja najwyższej jakości. Przy stacjach funkcjonują dobrze zaopatrzone sklepy i kąciki gastronomiczne Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Koncern regularnie monitoruje jakość obsługi w sieci stacji, dbając o stałe podnoszenie jej standardu.
Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Obecnie to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich przeprowadzanych w Europie. Jego organizatorem jest europejska edycja miesięcznika Reader’s Digest. Zdaniem organizatorów, coroczne badanie konsumenckie przyczynia się do pogłębienia wiedzy na temat nastrojów społecznych, postaw i wartości typowego Europejczyka.