23.02.2018

4,7 mld zł za markę ORLEN

Miano najcenniejszej polskiej marki nieprzerwanie od 10 lat należy do PKN ORLEN. W najnowszej XIV edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej” wartość marki ORLEN wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o około 20% i jest ona obecnie wyceniana jest na 4,7 mld zł.

ORLEN otrzymał także drugą statuetkę za zajęcie pierwszego miejsca w jednej z 12 kategorii branżowych to jest: „Pozostałe produkty niespożywcze”. Na podium obok PKN ORLEN - podobnie jak w latach ubiegłych - na drugim miejscu znalazła się Biedronka, na trzecim PKO BP.

- ORLEN utrzymuje prymat wśród polskich marek nieprzerwanie od 10 lat co jest wyjątkowe w kontekście dynamicznego rozwoju gospodarki i wzrostu konkurencyjności na rynku. Tegoroczna edycja jest jednak absolutnie szczególna, ponieważ nie dość, że obroniliśmy pozycję pierwszej narodowej marki, to jej wartość udało nam się zwiększyć o 20%. ORLEN postrzegamy jako wizytówkę polskiego biznesu i traktujemy jako duże zobowiązanie wobec wszystkich naszych interesariuszy. Obiecujemy umacniać pozycję wiodącej polskiej marki ORLEN w świadomości całego naszego otoczenia w wymiarze zarówno lokalnym, krajowym jak i światowym - powiedział Zbigniew Leszczyński, Członek Zarządu PKN ORLEN.

Ranking „Polska Marka”, którego patronami są Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Pracodawcy RP „Rzeczpospolita” organizuje już od 14 lat. Podstawowym kryterium selekcji marek jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin znaku towarowego. W rankingu można znaleźć zarówno marki należące do polskiego kapitału, jak i zagranicznych właścicieli.