06.12.2019

Miliony nagród w Loterii ORLEN

Kolejni zwycięzcy Loterii ORLEN odebrali kluczyki do nowych, rodzinnych samochodów. Gratulowała im Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej i Robert Kubica, kierowca ORLEN Team. To nie koniec emocji. Loteria potrwa do 31 grudnia, a na jej uczestników czeka jeszcze wiele atrakcyjnych nagród, w tym kolejne 12 samochodów i produkty marki VERVA.

Popularność naszej loterii potwierdza, że obraliśmy słuszny kierunek promocji naszych produktów i wzmacniania rozpoznawalności marki ORLEN. Duża w tym zasługa Roberta Kubicy, który jest twarzą naszej kampanii promocyjnej i jednym z najpopularniejszych polskich sportowców. Skutecznie wykorzystujemy ten potencjał, co odzwierciedlają bardzo dobre wyniki naszego segmentu sprzedaży detalicznej – mówiła Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

Loteria ORLEN jest rekordowa. Nie tylko pod względem liczby nagród, których przygotowano aż 11,5 mln, ale także ich wartości, przekraczającej 56 mln zł. Szansę na wygraną daje wylosowanie zdrapki. Do jej otrzymania uprawnia zakup jednego z kilkunastu zestawów promocyjnych stop cafe. Największą popularnością cieszy się zestaw składający się z hot doga i gorącego napoju.

Szczęśliwe zdrapki wylosowano już we wszystkich województwach. Do tej pory do nowych właścicieli trafiło 76 z 88 samochodów Peugeot SUV 3008. Najwięcej do klientów stacji ORLEN w woj. wielkopolskim, dolnośląskim i mazowieckim. Rozdane zostały też miliony produktów marki VERVA – batony proteinowe, napoje i energetyki.

Loteria łączy się ze specjalną kampanią produktową, której twarzą jest Robert Kubica. Według badania ARC Rynek i Opinia, sportowca zna niemal każdy dorosły Polak, a prawie ¾ deklaruje, że wzbudza on sympatię. Co piąty polski kierowca deklaruje, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji ORLEN.

Współpraca z zawodnikiem ORLEN Team wpisuje się nie tylko w strategię sponsoringu sportowego, przynosi także wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Zysk operacyjny w segmencie detalicznym w III kwartale 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do danych sprzed roku. O 4 proc. wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.