Visa Cash App RB

W sezonie 2024 Formuły 1 ORLEN kontynuuje obecność w świecie królowej motorsportu. Koncern kontynuuje współpracę z włoskim zespołem Visa Cash App RB, który jeszcze w ubiegłym roku występował pod nazwą Scuderia AlphaTauri.

ORLEN dołączył do świata królowej motorsportu w sezonie 2019, kiedy to został oficjalnym partnerem zespołu Williams Racing Team. Zbiegło się to z długo wyczekiwanym powrotem Roberta Kubicy do F1. Po dziewięciu latach przerwy polski kierowca zasiadł za kierownicą bolidu Williams FW42. Brytyjski zespół, w barwach którego jeździł również George Russell, zakończył zmagania z jednym punktem, wywalczonym właśnie przez Kubicę podczas Grand Prix Niemiec.

Po debiutanckim sezonie i ostatecznym rozstaniu z Williamsem, ORLEN i Kubica przenieśli się do miejsca, w którym polski kierowca święcił największe sukcesy w F1 - szwajcarskiej ekipy startującej pod szyldem Alfa Romeo, którego polski koncern został sponsorem tytularnym. W ramach pakietu sponsorskiego, logo marki znalazło się w oficjalnej nazwie i na bolidach zespołu, a także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz na kaskach wszystkich kierowców.

W sezonie 2022 ekipa Alfa Romeo F1 Team ORLEN ukończyła zmagania na szóstym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, ustępując jedynie fabrycznym potęgom. Fin Valtteri Bottas wspólnie z Guanyu Zhou, pierwszym chińskim kierowcą w dziejach Formuły 1, jeździli pod szyldem zespołu również w kolejnym sezonie.

Zakończony w 2023 roku trzyletni okres współpracy ORLENu z zespołem z Hinwil ugruntował pozycję koncernu w Formule 1. Kolejnym etapem jego obecności w świecie królowej motorsportu było nawiązanie współpracy z zespołem Scuderia AlphaTauri, który w sezonie 2024 zmienił nazwę na Visa Cash App RB. Zyskał on miano kuźni największych talentów i przyszłych mistrzów świata, takich jak Sebastian Vettel czy Max Verstappen. Logotyp marki ORLEN, w rekordowym sezonie, składającym się z 23 weekendów wyścigowych, był eksponowany między innymi na tylnym skrzydle, nosie bolidu oraz obręczy halo.

To już szósty kolejny rok największej polskiej firmy w padoku królowej motorsportu. W barwach Visa Cash App RB występują Japończyk Yuki Tsunoda i Australijczyk Daniel Ricciardo. Malowanie bolidu VCARB 01 zostało zaprezentowane 9 lutego na Las Vegas Boulevard. Dominująca, niebieska barwa maszyny jest przełamywana przez białe fragmenty i czerwone wstawki.

Ze względu na swój potencjał Formuła 1 stała się dla Grupy ORLEN efektywnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych na wszystkich rynkach, na których zlokalizowane są stacje paliw koncernu. Wizerunek kierowców sponsorowanego zespołu był w ostatnich latach wykorzystywany w działaniach wspierających rebranding stacji w Czechach i Niemczech, a także w licznych działaniach promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program flotowy BIZNESTANK. Wspólne działania komunikacyjne, takie jak tour promocyjny bolidu F1, zwiększały rozpoznawalność marki ORLEN poza granicami kraju. W Czechach sięga ona już 40 proc.