Czas sukcesów
Rok 2003 był dla ORLENU okresem wytężonej pracy, odważnych przedsięwzięć i inwestycji, które przyniosły oczekiwane rezultaty.
Najbardziej widocznym wskaźnikiem oceny wyników tej działalności to fakt, że firma jest źródłem znacznych dochodów budżetu państwa i jedną z najbardziej zyskownych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych, o czym świadczy wzrost kursu akcji o blisko 57 procent w ciągu całego roku.
8 styczznia 2004
Rajd Paryż - Dakar 2004
Przez ostatnie 25 lat, rajd Paryż - Dakar otwiera sportowy kalendarz roku. Tegoroczna edycja rajdu - jak zapewniają organizatorzy - będzie jedną z najbardziej wymagających w ostatnich dziesięciu latach. Ilość przeszkód do pokonania połączona z długością etapów nie pozostawia żadnych wątpliwości, że ci którzy dojadą do Dakaru, są wybitnymi zawodnikami zdolnymi pokonać nie tylko potworne własne zmęczenie, ale również różnorodne i trudne warunki terenu oraz wykazać się znajomością sekretów nawigacji.
Etapy w Afryce będą wymagały od uczestników rajdu specjalnej czujności. Przejeżdżając przez zamieszkałe tereny, zawodnicy będą musieli przestrzegać ograniczenia prędkości do 50 km/h w Maroku i 30km/h w innych afrykańskich krajach. Prędkość będzie mierzona automatycznie radarem zainstalowanym w systemie GPS, w który wyposażeni są wszyscy zawodnicy. Ograniczona prędkość w rejonach zamieszkałych będzie wymagała przyspieszenia przy przemierzaniu bezludnych części Afryki. Ta zasada, a jednocześnie paradoks Rajdu Dakar doskonale pasuje do łacińskiego przysłowia: "Spiesz się po woli".
Rajd w cyfrach:
17 etapów rajdu:
3 w Europie
4 w Maroku
6 w Mauretanii
2 w Mali
po jednym w Burkina Faso i Senegalu
Łączna długość: 11 163,5 km w tym 5 428,5 km odcinków specjalnych.
W Afryce:
- łącznie do przejechania: 9 339 km w tym 5 393 km odcinków specjalnych
- dwa etapy bez GPS
- najdłuższy etap: Tan-Tan / Atar: 1 055 km
- najkrótszy etap: Dakar / Dakar: 106 km
- najdłuższy odcinek specjalny: Tidjikjja / Nema: 736 km
- najkrótszy odcinek specjalny: Dakar / Dakar: 27 km