Wrzucamy na luz-50 tysięcy kierowców rozwiązało test
Już ponad 54 tysiące uczestników akcji społecznej „Wrzuć na luz – jedziesz na wakacje” rozwiązało test badający skłonność kierowców do niebezpiecznych zachowań na drodze. Trwająca od połowy lipca akcja została zorganizowania przez Fundację Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny” przy wsparciu PKN ORLEN S.A.
Wakacje to szczególnie niebezpieczny okres na naszych drogach. Policyjne statystyki potwierdzają, że właśnie w trakcie letnich miesięcy dochodzi do największej liczby poważnych wypadków, które w dużej mierze dotyczą osób odbywających wakacyjne podróże. Zamiarem akcji jest zapoznanie uczestników z ich profilem psychologicznym jako kierowcy i na tej podstawie przedstawienie im wniosków skłaniających do właściwej postawy na drodze, szczególnie w perspektywie urlopowych wyjazdów.
Pod adresem kierowcabezpieczny.pl przez cały czas dostępny jest test (psychozabawa) badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze. Kryteria testu opracowane zostały przez Fundację Kierowca Bezpieczny wspólnie z Zakładem Psychologii Transportu Drogowego ITS. Treść testu prezentowana jest w atrakcyjnej formie komiksu, którego bohaterem jest Krzysztof Kierowczyc – komiksowe wcielenie Krzysztofa Hołowczyca – postać wykorzystywana przez Fundację do komunikacji w sprawach bezpieczeństwa ruchu drogowego. Po rozwiązaniu testu generowany jest profil uczestnika.
Każdy, kto rozwiąże test może otrzymać na stacjach paliwowych PKN ORLEN specjalną naklejkę – „Tarczę Bezpiecznego Kierowcy”, której umieszczenie na samochodzie symbolizować ma rozważną i odpowiedzialną postawę kierowcy na drodze i przypominać mu o właściwym i bezpiecznym zachowaniu wobec innych uczestników ruchu.
Akcja promowana jest na 300 wielkoformatowych nośnikach Cityboard Media, poprzez kampanię na Onet.pl, dwutygodnik ORLENekspres oraz witryny internetowe: orlen.pl, cityboard.pl, miva.pl, prawojazdy.com.pl, autoklub.pl, sponsoring.pl, w zakresie monitoringu mediów wspierana przez PRESS-SERVICE.