16.01.2006

Litewska wizytówka ORLENU

PKN ORLEN S.A., największa polska firma branży paliwowej od dzisiaj uruchamia stronę korporacyjną spółki w języku litewskim. Jest to kolejny projekt komunikacji korporacyjnej skierowany do społeczności internetowej w krajach, w których spółka zamierza aktywnie realizować działalność biznesową.

Portal www.orlenlietuva.lt będzie zawierał kluczowe informacje na temat Koncernu. Litewscy internauci, którzy do tej pory PKN ORLEN kojarzyli w aspekcie starań o pakiet udziałów w Mazeiku Nafta, będą mieli okazję dowiedzieć się znacznie więcej na temat działalności Koncernu.

Struktura serwisu została zbudowana w sposób umożliwiający intuicyjne poruszanie się po portalu. Na stronie głównej prezentowane będą aktualności, czyli informacje o bieżących wydarzenia w spółce. Dla osób dociekliwych, pojawi się historia powstania spółki, skład zarządu, rady nadzorczej, aktualna struktura akcjonariatu oraz prezentacja najnowszej strategii spółki na lata 2006 – 2009. Dodatkowo umieszczone zostaną informacje o Grupie Kapitałowej ORLEN, a także informacje na temat działalności spółki na terenie Niemiec i Czech. Dla internautów, którzy będą chcieli dowiedzieć się nieco więcej na temat aktywności biznesowej ORLENU, powstała sekcja RELACJE INWESTORSKIE, gdzie publikowane będą raporty bieżące (dotyczące Litwy), oraz podstawowe dane finansowe.

- PKN ORLEN bardzo poważnie traktuje swoje starania o obecność na Litwie. Chcemy dać litewskim mediom , opinii publicznej oraz internatom zainteresowanym tą tematyką jak najwięcej łatwo dostępnych informacji. Ta strona daje taką możliwość. Mam nadzieję, że portal www.orlenlietuva.lt stanie się jednym z ulubionych stron litewskich internatów zainteresowanych tematyką ekonomiczną - powiedział Dawid Piekarz, rzecznik prasowy PKN ORLEN.

W dziale PRODUKTY, kierowcy podróżujący po Polsce znajdą informacje o paliwach sprzedawanych na stacjach należących do Koncernu. Internauci dowiedzą się o zaletach i korzyściach z tankowania między innymi takich paliw jak najnowsza technologicznie VERVA 98, czy VERVA ON dostępnych na stacjach z logo ORLEN na terenie Polski. Linki do map internetowych zamieszczone w dziale NASZE STACJE ułatwią naszym sąsiadom zlokalizowanie stacji koncernu podczas pobytu w naszym kraju oraz Czechach czy Niemczech.

W serwisie nie zabraknie również informacji na temat sposobu zarządzania spółką. ORLEN to firma, która działa zgodnie zasadami ładu korporacyjnego (corporate governance), poważnie traktując swoją odpowiedzialność społeczną. Dlatego za pośrednictwem portalu będzie można zasięgnąć informacji o zasadach etycznych stosowanych w ORLENIE, aktywności spółki w zakresie ochrony środowiska, wspieraniu edukacji, kultury i sportu. W serwisie pojawią się również doniesienia dotyczące działań charytatywnych Koncernu, czyli fundacji ORLEN Dar Serca.

Przy projekcie pracowała firma SUPERMEDIA, która już wcześniej współtworzyła z Zespołem Mediów Elektronicznych PKN ORLEN serwisy poświęcone między innymi paliwom Verva.