29.04.2010

PKN ORLEN Sponsorem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki

PKN ORLEN został Sponsorem Generalnym Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. Pod egidą sponsorską Koncernu startować będzie polska reprezentacja na tegorocznych Mistrzostwach Europy w Lekkiej Atletyce w Barcelonie jak i odbywać się będą wszystkie zawody organizowane przez PZLA. Kontrakt obowiązuje do końca 2010 roku.

Dzięki środkom finansowym przekazanym przez Koncern, PZLA zapewni udział Reprezentacji Polski w Mistrzostwach Europy w Lekkiej Atletyce w Barcelonie, zorganizuje Memoriał Kusocińskiego, Mistrzostwa Polski (Seniorów, Młodzieżowców, Juniorów) oraz Halowe Mistrzostwa Polski.

- Staramy się wspierać najważniejsze dla Polaków dyscypliny i wydarzenia sportowe. PKN ORLEN, obecny biznesowo w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, inwestuje w przedsięwzięcia międzynarodowego formatu oraz najważniejsze wydarzenia sportowe, w których startują nasi reprezentanci. Stawiamy na lekką atletykę jako jedną z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród wszystkich interesariuszy Koncernu powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

W strategii sponsoringowej PKN ORLEN dominują dwa kierunki. Jednym z nich jest zyskująca na coraz większym znaczeniu lekkoatletyka, która bazuje w głównej mierze na zawodnikach z Grupy Sportowej ORLEN oraz wsparciu związków odpowiedzialnych za promocję dyscypliny. Drugim kierunkiem jest kontynuowany od przeszło dziesięciu lat i budowany w oparciu o sporty motorowe projekt ORLEN Team.

- Sponsoring Polskiego Związku Lekkiej Atletyki jest kolejną aktywnością Koncernu mającą na celu umocnienie pozycji spółki jako sponsora ruchu lekkoatletycznego w Polsce. PKN ORLEN od lat sukcesywnie rozbudowuje kanały komunikacji z rynkiem w oparciu o ważne dla Polaków wydarzenia sportowe. W szczególności cieszymy się, że będziemy obecni podczas Mistrzostw Europy w Lekkiej Atletyce w Barcelonie – najważniejszego wydarzenia lekkoatletycznego bieżącego roku, w którym udział wezmą między innymi zawodnicy z Grupy Sportowej ORLEN - dodał Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.

PKN ORLEN nieustannie poszukuje również niestandardowych form promocji pozwalających na zwiększenie rozpoznawalności swoich marek handlowych oraz trafiających do nowych grup odbiorców.