25.08.2010

Wielokrotni medaliści promują STOP Cafe

PKN ORLEN zainaugurował oficjalnie promocję marki Stop Cafe poprzez sponsoring czołowego zespołu polskiej ligi piłki ręcznej - Wisły Płock. Zaprezentowanie logotypu produktu na strojach szczypiornistów odbyło się tuż przed meczem z wicemistrzem Białorusi HC Mishkov Brest. Sponsorowany przez ORLEN zespół został zgłoszony do rozgrywek szczypiornistów jako ORLEN Wisła Płock. 

Marka Stop Cafe jest budowana przez ORLEN od dwóch lat. Dotychczas oferta gastronomiczna stacji paliw ORLENU była promowana m.in. przez medalistów Olimpijskich, kulomiota Tomasza Majewskiego, dyskobola Piotra Małachowskiego oraz mistrzynię i rekordzistkę świata w rzucie młotem Anitę Włodarczyk. Tym razem, Koncern postanowił promować markę Stop Cafe na strojach zespołu szczypiornistów. Na uwagę zasługuje prezentacja logotypu oraz wizualizacji produktu kubka z kawą i pianką posypaną czekoladą w kształcie piłki ręcznej na koszulkach zawodników. Niewykluczone, że jest to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane w marketingu sportowym.

- Postawa drużyny, która nieprzerwanie od 20 lat jest na podium i zdobywa medale oraz dziesięciokrotnie Puchar Polski w piłce ręcznej, utwierdza nas w przekonaniu, że warto wspierać sportowców głodnych sukcesów i pełnych werwy. Mam nadzieję, że warunki współpracy zdopingują zawodników oraz szkoleniowców do osiągania jak najlepszych rezultatów. Zapisane w umowach transparentne zasady nagradzania zawodników za osiągane wyniki na pewno się temu przysłużą. Nowym elementem umowy jest bowiem podział wsparcia na dwie części - kwotę gwarantowaną oraz premie za osiągane rezultaty - powiedział Jacek Krawiec Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Sekcja Piłki Ręcznej Wisła Płock została wydzielona jako niezależna Spółka z dotychczasowego klubu łączącego sekcję z piłkarzami nożnymi Wisła Płock. Zaangażowanie PKN ORLEN w płockiego szczypiorniaka, zakończyło sponsorowanie całego klubu. Tym samym Koncern zrezygnował z promowania marki na strojach płockich futbolistów.

- Ponieważ piłka ręczna cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko w Europie, ale i w Polsce, podjęliśmy decyzje o wykorzystaniu w promocji naszej marki Stop Cafe właśnie w tej dyscyplinie. Dzięki konsekwentnej polityce marketingowej i zaangażowaniu w wydarzenia rozpoznawalnych sportowców, wzmocnimy świadomość marki  - mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu w PKN ORLEN.
                                                                  
Piłka ręczna to kolejna, po sportach motorowych oraz lekkiej atletyce dziedzina sportu, którą PKN ORLEN objął swoimi działaniami sponsoringowymi. Umowa na sponsoring Sekcji Piłki Ręcznej Wisły Płock została zawarta na cztery sezony rozgrywek sportowych. Koncern został także tytularnym sponsorem nowobudowanej płockiej hali widowiskowo – sportowej ORLEN ARENA.