17.12.2013

Wartość marki ORLEN konsekwentnie rośnie

O ponad 100 mln zł do 3,9 mld zł w ciągu ostatniego roku wzrosła wartość marki ORLEN. Taka dynamika wsparta zaufaniem konsumentów zapewniła Koncernowi pierwsze miejsce w tegorocznym  Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, organizowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Tym samym PKN ORLEN już po raz siódmy z rzędu został laureatem tego zestawienia.

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek przygotowany jest w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów. W tym roku PKN ORLEN poprzez zwiększenie wartości marki o ponad 100 mln zł w stosunku do roku ubiegłego, umocnił swoją pozycję na pierwszym miejscu w konkursie.

Od momentu pojawienia się marki ORLEN 13 lat temu, Koncern konsekwentnie buduje jej siłę i pozycję poprzez szereg działań komunikacyjnych, mających na celu stworzenie spójnego przekazu wizerunkowego. Obecnie aż w 34 spółkach w nazwie występuje ORLEN, zwrotu Grupa ORLEN używa natomiast 7 podmiotów. Pierwszą stację paliw ORLEN oddano do użytku 10 listopada 2000 roku na osiedlu „Orlim” w Jeleniej Górze – Cieplicach. Obecnie pod brandem ORLEN funkcjonuje 1230 stacji w Polsce i 23 na Litwie.

Tegoroczna, X edycja Rankingu zrealizowana została przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Acropolis Advisory oraz ACNielsen.