02.10.2014

ORLEN wśród wizerunkowych liderów w mediach

PKN ORLEN po raz pierwszy znalazł się w prestiżowym zestawieniu Top Marka 2014, podsumowującym najaktywniejsze sektory i najbardziej medialne brandy, plasując się na pozycji lidera w branży stacje paliw. W VII edycji rankingu, przeanalizowano teksty na temat 100 marek spośród najczęściej opisywanych dziesięciu branż.

W tegorocznym badaniu, mającym na celu wyłonienie najpopularniejszych marek korporacyjnych i produktowych, PKN ORLEN znalazł się w pierwszej piątce branż najczęściej opisywanych w prasie. W swojej kategorii - stacje paliw, po raz pierwszy uwzględnionej w rankingu, został liderem wizerunkowym.

Analizą objęto ponad 315 tys. publikacji prasowych oraz prawie 1,2 mln materiałów z Internetu, które ukazały się w okresie od 1 lipca 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. Uwzględniono teksty na temat stu marek z najczęściej opisywanych branż: motoryzacja, energetyka, telewizja, stacje paliw, banki, telekomunikacja, sieci handlowe, ubezpieczenia, radio i artykuły spożywcze. Liderzy okazali się najmocniejsi zarówno w prasie, jak i w Internecie.

Wśród marek cieszących się największym potencjałem medialnym, obok ORLENU znalazły się między innymi PGE, Volkswagen, PKO Bank Polski i T-Mobile.

Ranking Top Marka powstaje przy współpracy miesięcznika „Press” i Press Service Monitoring Mediów już od siedmiu lat. Przeprowadzane co roku prestiżowe badanie ma na celu przedstawienie marek cieszących się największym zainteresowaniem mediów w prasie, od 2012 w zestawieniu również brana jest pod uwagę ich popularność w Internecie. Ocena potencjału marki w zestawieniu Top Marek w poszczególnych branżach, uzależniona jest od szeregu obiektywnych czynników, jak ilość publikacji i ich zasięg, typy mediów w jakich publikowane są informacje o marce czy przyczyny, dla których w danej branży najczęściej i najlepiej opisywane są te brandy.