03.03.2017

ORLEN dla kreatywnych kobiet

Kilkadziesiąt startupów zgłosiło się do pierwszej polskiej edycji Ogólnoeuropejskiego Women Startup Competition. Przedsięwzięcie dedykowane przedsiębiorczym kobietom wsparł PKN ORLEN, dla którego konkurs był kolejną inicjatywą w zakresie „scoutingu” startupów. Koncern od lat aktywnie angażuje się w poszukiwania nowatorskich rozwiązań, zarówno w zakresie podstawowej działalności biznesowej, jak i nowych, ale komplementarnych dla firmy kierunków rozwoju. Inicjatorami polskich półfinałów, których laureatem został startup PelviFly, byli Startup Hub Poland oraz TechHub Warsaw.

Do Women Startup Competition mogła przystąpić każda kobieta, która posiada większościowe udziały w firmie lub jest pomysłodawczynią innowacyjnego pomysłu na biznes. Jury, w którego składzie znalazł się również  przedstawiciel PKN ORLEN do finału konkursu, który odbędzie się  1 lipca br. w Londynie, zakwalifikowało strartup Pelvifly, oferujący kompleksowy system profilaktyki i terapii dysfunkcji dna miednicy kobiet w oparciu o aplikację mobilną. Polska półfinalistka o zwycięstwo powalczy z laureatkami z Finlandii, Niemiec Węgier, Wielkiej Brytanii, Austrii i Czech. Zdaniem organizatorów przedsięwzięcia, wyjazd do Londynu i towarzyszące temu 5-dniowe szkolenie może niesamowicie przyspieszyć rozwój firmy i być początkiem drogi do osiągnięcia  biznesowego sukcesu.

- Women Startup Competition to kolejne wydarzenie z udziałem startupów, w  którym uczestniczymy. Przyznam, że z tego typu formułą  konkursu, dedykowanego przedsiębiorczym kobietom – mieliśmy do czynienia po raz pierwszy. Nie mam wątpliwości, że w polskich kobietach drzemie ogromna energia, pasja oraz chęć tworzenia nowych biznesów. Dlatego PKN ORLEN wspiera tego typu przedsięwzięcia, które pozwalają nie tylko pokazać się ze swoimi rozwiązaniami, ale także ułatwią komercjalizację pionierskich pomysłów - powiedział Andrzej Kozłowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Zarządzania Projektami PKN ORLEN.

PKN ORLEN konsekwentnie wspiera inicjatywy promujące polskie społeczeństwo startupowe. Przykładem prowadzonych w tym zakresie działań było uruchomienie pod koniec ubiegłego roku serwisu "Innowacje, Startupy”, którego częścią jest otwarta aplikacja Innowacje@orlen. Za pośrednictwem strony www.innowacje.orlen.pl  można zgłaszać propozycje nowatorskich rozwiązań w kluczowych obszarach funkcjonowania PKN ORLEN jak energetyka, marketing czy sprzedaż.

Przedstawiciele Koncernu biorą również aktywny udział w licznych spotkaniach networkingowych odbywających się podczas wydarzeń adresowanych do startupów, jak na przykład Kongres 590 w Rzeszowie, Impact 16 w Krakowie, Wolves Summit czy D-Raft Demoday. Spotkania te stanowią znakomitą okazją do zacieśnienia relacji z przedstawicielami środowiska zaangażowanego w tworzenie, skalowanie i komercjalizację innowacji. 

- Nasze plany na kolejne lata zakładają intensyfikację działań w kierunku tzw. scoutingu, z którym wiążemy duże nadzieje, zarówno w zakresie potencjalnych szans rozwoju dla samego Koncernu, jak i wsparcia innowacyjności i przedsiębiorczości całego kraju - podkreśla Jędrzej Oleszkiewicz, Dyrektor Biura Innowacji w PKN ORLEN.