ORLEN rozszerza współpracę z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki
ORLEN kontynuuje współpracę z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki, rozszerzając zakres działań o wsparcie projektów strategicznych. Kontynuacja współpracy o kolejne dwa lata pozwoli na aktywną realizację strategii sponsoringowej poprzez wspieranie działań zgodnych z założeniami odpowiedzialnego biznesu, ochrony środowiska oraz społecznej odpowiedzialności.
Zachęta to miejsce o wyjątkowym doświadczeniu w łączeniu świata sztuki z inkluzywnością i otwartością. Tworzą je ludzie, którzy nie boją się wyzwań i z pasją dążą do tego, by nawet wymagająca w odbiorze sztuka docierała do szerokiego grona odbiorców, kształtując wrażliwość już od najmłodszych lat. Cieszymy się, że przez kolejne dwa lata będziemy mogli wspólnie dzielić się sztuką i inspirować – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN.
ORLEN jako Mecenas wspiera działalność statutową Galerii, a także realizację projektów strategicznych, takich jak:
- „Alfabet Sztuki” – innowacyjny program szkoleniowy, którego celem jest rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji artystycznej;
- „Staż w Pawilonie Polskim” - umożliwiający młodym talentom rozwój i nawiązanie kontaktów z czołowymi postaciami ze świata sztuki, a także zdobycie bezcennego doświadczenia zawodowego w środowisku międzynarodowym podczas najstarszego w Europie przeglądu sztuki współczesnej - La Biennale di Venezia;
- „EkoSztuka – Zielone Przestrzeni Inspiracji” - projekt, który łączy sztukę z ekologią poprzez realizację instalacji artystycznych w miejskich przestrzeniach zielonych. To nie tylko promowanie ochrony środowiska, ale również aktywizacja lokalnych społeczności oraz zachęcanie do głębokiej refleksji nad relacją człowieka z naturą. Dzięki współpracy z czołowymi artystami sztuki współczesnej, mieszkańcami oraz instytucjami miejskimi, projekt ma potencjał na wzbogacenie kulturalnego i ekologicznego krajobrazu polskich miast;
- „Buntu Głuchych” – spektaklu poruszającego w swej treści i formie tematy komunikacji, języka i dostępności. Jest w całości dostępny dla osób g/Głuchych i Słabosłyszących i dostępność jest jego strukturalną częścią formalną;
Od 165 lat misją Zachęty jest upowszechnianie sztuki współczesnej. Jako zespół zawsze dążyliśmy do tworzenia programu publicznego, który przybliża sztukę wszystkim, a szczególnie tym, którzy mogą mieć do niej utrudniony dostęp. Od wielu lat realizujemy autorskie działania edukacyjne oraz cykle wydarzeń dostępnych. Cieszymy się, że dzięki kontynuacji współpracy z naszym mecenasem ORLENEM, możemy je dalej rozwijać - mówi Łukasz Adamski, wicedyrektor Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki.
Misją Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki jest upowszechnianie sztuki współczesnej we wszystkich jej aktualnych przejawach jako istotnego elementu życia kulturalnego i społecznego. Galeria organizuje wystawy czasowe, prezentując najciekawsze zjawiska w sztuce XXI i XX wieku, przygotowuje szeroko dyskutowane wystawy problemowe, a także prezentuje twórczość młodych artystów
Galeria prowadzi działalność edukacyjną kierowaną zarówno do dzieci i młodzieży, jak i do widzów dorosłych. Organizuje również cykle wydarzeń dostępnych, czyli uważnych na różnorodność potrzeb odbiorców. Publikuje książki o sztuce współczesnej oraz gromadzi informacje na temat współczesnego polskiego życia artystycznego. Zadaniem Zachęty od ponad 70 lat jest również opieka merytoryczna i organizacja ekspozycji w Pawilonie Polskim w Wenecji na Biennale Sztuki i Biennale Architektury.